Visa ett inlägg
Gammal 2007-11-04, 00:22   #28
Animalistic
Banned

Reg.datum: May 2007
Citat:
Ursprungligen postat av stiffieboy Visa inlägg
de blir lite pinsamt nu, men jag har inte kört mage på ca 5 månader
saken är den att i vintras vägde jag runt 80kg och bestämde mig för att deffa ner mig till 70kg(som är min idealvikt enligt mig) och för att göra de så åt jag likandant men jag tränade mycke kondition!

jag gick ner och defenitionen började synas och orkade inte träna mage så mycket.. har min mage pga konditionen och att jag har en hög förbränning..

ska börja köra mage ordentligt nu och mitt upplägg är då följande, absolut bästa som funkar för mig iaf!

kör mage 2ggr i veckan (som vilken muskel som helst, inte 1 set 2 min innan du ska hem från gymmet) och jag kör följande övningar..

5 set situps på bänk (har som en ställning på mitt gym.. är iaf en nordic gym "maskin")

3 set magmaskin, då man drar upp benen mot armarna och drar ihop sig eller vad man ska säga..

3 set benlyft (ligg på en bänk och rumpan precis utanför bänken och ha så raka ben som möjligt)

eventuellt 3 set dragonflags med riktigt kort vila..

men mitt råd till dig om du vill få en bra deff och synligare magmuskler är att träna kondition (du har säkert redan musklerna bara att dom måste bli mer synliga).. springa är ju överlägset bäst, men de funkar inte för alla och jag har även svårt för de själv eftersom jag tycker de är så segt! jag cyklar hellre och de är helt ok också.. men släng in 1-2 kond-pass i veckan då du kör cykel eller spinger ca 45min eller så kör du cardio i samband med gymmet!
Tack för mycket utförligt svar jo musklerna finns där men fett ivägen så de ska bort nu, nu under höstlovet har jag kört kondition varje dag. de blir då cykel samt "stav och tramp" maskin. springer jag får jag ont i fötterna "/ trots att jag fått specialgjord sko.. men men, så konditionsträningen finns där och dieten sitter rätt så nu är det bara att vänta. skulle du kunna slänga upp en relax bild på magen? haha nej jag är inte kåt på dig, bara nyfiken
Animalistic är inte uppkopplad   Svara med citat