Visa ett inlägg
Gammal 2007-10-15, 16:35   #1
gnagaren
Mätt och hungrig

gnagarens avatar

Reg.datum: Sep 2006
Post Gnagaren: Kondition och muskler

Efter att ha varit medlem i över ett år och varit aktivt läsande på kolo i över två så har jag äntligen bestämt mig för att starta en journal. Både för att få feedback på min träning men också för att hålla bättre koll på hur jag ligger till och vilka framsteg jag gör. Så från och med idag ska alla pass skrivas upp här i journalen

Ålder: 18
Längd: ca 181-182cm
Vikt just nu: ca87 och på väg uppåt
Tränat: Fotboll (10år) ishockey (5år), innebandy (4år) samt styrketräning i lite mer än två år.
Styrka/max: Vågar inte säga så mycket då det var längesedan jag maxade i de tre stora, förutom bänkpress (idag, läs mer nedan). Max hittils är iaf:

Bänkpress: 90kg
Marklyft: 170kg
Benböj: 140kg

Mitt mål är att jag ska ta totalt 450kg innan nyår, alltså 100+200+150, vilket jag tror är fullt möjligt.

För tillfället har jag inget direkt schema jag följer (Ja, jag vet att jag är korkad) för jag provar lite olika scheman för att hitta ett som passar mig, tränar 3 gånger i veckan. Det jag prioriterar mest just nu är axlar, biceps samt övre bröst.

Veckans schema: Måndag - bröst, triceps, mage
Tisdag: Rygg, biceps
Torsdag: Axlar, ben, vader

Jag planerar att antingen bulka fram till strax efter nyår eller från och med någon gång i februari då jag ska påbörja en deff.

Här kommer iaf dagens pass, Bröst, triceps och mage.
Tanken var att jag skulle trycka upp 100kg i bänkpressen idag så passet såg ut såhär:

Bänkpress:

uppv. 25x20, 10x40, 8x60, 2x80

0x100

Fan jag höll på att få upp den men för en sekund tyckte jag att min passare hjälpte till lite så jag glömde bort att pressa och det gick åt he*vete. Jag gjorde två försök till men failade på båda, bestämde mig för att prova 1x90, failade där också. Då fick det bli såhär:

8,10, 7+1 x 60 (helt död i brösten)

Sne hantelpress:

2+1x31. 2+1x28,5. 4x26 6x21 (sjukt död i bröst/axlar)

Snebänk i smith:

10,7 x 40

2 set stående flyes i CC
2 set liggande flyes i CC

Liggande tricepspress:

6,6 x 38,5. Sista setet blev superset med smalbänk - 12x20 TP + 20x20 SB

Kickback

3x10 - 11kg

2 set omvänd 1-hands pushdown
2 set pushdown med rep (sittandes)

7 set mage

*Pust* Skrivit mkt nu, dags att duscha och äta (inte på samma gång)
gnagaren är inte uppkopplad   Svara med citat