Stumpis: Tack för stöd! Antar att du kommer till Lund och tittar? Jag ser förresten fram emot att se dig på någon scen nästa år!!!
Ska man lägga Pro Tan i fejan också? Och hur gör man med smink och sånt? Jag förstår att det måste vara mycket smink i scenljuset och jag har sminkat mig för teater förut så jag kan det där med skuggor och ljus och så. Men jag behöver väl inte köpa fetsmink för detta?
mangs: Tack för peppning!!! Jag ska försöka att hålla kvar min mentala inställning fram till mål.
Och ja, jag unnar mig idag
Så till dagens träning, med lite konstig ordning på övningarna pga upptagna maskiner:
Liggande lårcurl Det tunga skrället
13 kg: 6
Enbens 5 kg: 7, 5, 5, 5/ben
Båda 9 kg: 6
Rodd
1 min på max, inget PB pga att rumpan lossnade från sitsen så jag tappade fokus. Jag ska sååå tejpa arslet i december

*
Stående enbenscurl i kabel
23 kg: 10/ben
28 kg: 3 set/ben (glömde skriva upp repsen..)
Böj i Smith
25 kg: 12
45 kg: 3x12 och körde halvor från 90 grader reste jag mig bara till..tja, 150? Ryggen bråkade idag så jag ville inte involvera höften så mycket med tung belastning, därav "fusket". Brände fint i låren iaf.
Utfall i Smith
35 kg: 3x12/ben och stenhård koncentration på rygg och höft
Boxböj
Hittade någon liten stång som skräpade, kan ha vägt 10-15 kg. Blev 3 set på 6, 7 och 8 reps. Kändes sisådär pga den spända ryggen.
Knälyft/crunches på bänk Varvat med boxböjen
3 set
Enbenspark I tunga maskinen (jag måste skriva detta varje gång ifall någon ny kikar i journalen och annars tror att jag är sjukt svag i benen

)
5 kg: 10, 10, 9, 8, 8, 9/ben
Knästående crunches i kabel
50 kg: 8
45 kg: 11, 9, 9
Tungt pga att jag körde mage igår, men jag kände för det ändå...
Pull-through Ny övning efter instruktion från Mats Löfström
Den här övningen ser alltså inte klok ut. Man står rätt så bredbent med ryggen mot kabeln där man fäst ett rep i nedre trissan och håller det mellan benen. I utgångsläget står man framåtlutad och sen rätar man på sig i höften tills repet är i skrevet typ. Ja, ni fattar. Bra för bålen iaf.
Så jag körde 2 lätta set idag för att prova. Svår övning att hålla balansen i, trots den lätta vikten ville lilla 47 kilos-Cam följa med repet tillbaka

Men när jag väl lyckades hålla mig still så kändes det direkt att den tog på bra ställen i ryggen. Så tack, Mats!
Efter träning blev det en längre promenad på ca 1 timme och 15 min, promenerade uppe i joggingspåren och sen hem. Gissa om jag var hungrig och fokuserad sista biten hem?
Detta är i första hand en träningsjournal men jag kan inte låta bli att skriva om mat också, för jag älskar mat och jag har ätardag idag. Mitt panikmål när jag kom hem blev yoghurt med proteinpulver samt en hafsigt skuren fruktsallad med banan och päron (de där bruna päronen är goooda just nu).
Medan jag mumsade detta gjorde jag två tjocka matiga pannkakor innehållande havregryn, havrekli och dinkelmjöl som kryddades med kanel, kardemumma och ingefära. Till detta tog jag fram lingon ur frysen och kokade med lite vatten och socker, lade på pannkakorna tillsammans med lite minikeso. Namnamnam...
Nu har jag avnjutit några Finncrisp samt ett till päron. Alltså, har ni testat nya Finncrisp med koriander? De är LOVELY! Med Philadelphia och avocado på vill man bara gråta av lycka