Visa ett inlägg
Gammal 2007-10-12, 19:14   #1343
cam
Registered User

cams avatar

Reg.datum: Mar 2004
Fredag 12/10, morgonpromenad, lunchcardio, axlar och lite mage

Blev en kortare morgonpromenad på ca 35 min. De överhysteriska tidningarna och tevenyheterna hade ju varnat för "snökaos" och "blixthalka" men det gällde då inte Rättvik. Igår snöade det ett tag och sen regnade det. I morse var det 2 plusgrader och inte ett dugg halt .

Lunchcardio bestående av roddmaskin där jag utförde 1 min maxning och sedan 9 min lugnare på tyngsta motståndet. Kämpigt! Därefter 10 min Rotex och 1 min nedvarvning.

Eftermiddagen blev hysterisk med ett uppdrag som kom in i sista minuten där vi fick ringa som galningar tills öronen blödde för att hinna så mycket som möjligt före kl 15 då kontoret stänger.

Jag brukar jobba in lite timmar på fredagar ibland men just idag hade jag annat för mig. Skulle nämligen träffa den killen som ska designa och sy min tävlingsbikini!!! Han verkar jätteduktig och har gjort underkläder förut, så han har koll. Vi ska ses om drygt någon vecka och då ska han ha ritat mönster och tagit fram tygprover. Känns riktigt, riktigt bra

Eftermiddagens träning:
Rear delt row-maskin, enarms
6 plattor: 9/sida
7 plattor: 3x7/sida
Magmaskin
8 plattor: 4 set
Vill helst köra mage sist, men man får passa på när den är ledig eftersom den är poppis...
Framåtlutat hantellyft
2x6 kg: 9, 7, 7
Samma fast framstupa på lutande bänk
2x5 kg: 8, 8
Hantellyft åt sidan
2x6 kg: 7, 7, 6
varvat med
Alternerande hantellyft framåt
2x6 kg: 7, 6, 5/sida
Enarms hantelpress
9 kg: 8, 8, 7/sida
Overhead press-maskin, enarms
6 plattor: 6, 5/sida
5 plattor: 7/sida
Lateral raise-maskin, enarms
5 plattor: 3 set/sida (glömde anteckna )
Blandad bålträning
Lite bäckenlyft, plankor och crunches

Efter denna hetsiga dag däckade jag på bussen.

Vikten stod på samma idag och jag känner mig svullen. Har varit stressad senaste dagarna så det kanske är därför. Dessutom var jag sjukt trött och svag i onsdags och tillät mig att äta en gnutta mer. Genast får man då lite "anorexi"-tankar och känner att man inte förtjänar lördagens ätardag. Ska ju hålla mig till mer mat och extra frukt nu i första hand på lördagarna så det är väl ingen fara, men nu när jag ser resultat av veckornas kcal-underskott så blir jag ju så sjukt taggad!
Nåja, ska skärpa mig och ta min laddardag i morgon. Blir bl a hemgjord pytt på nötstek, lättkabanoss, potatis och palsternacka. Med stekt ägg såklart. Namnamnam
cam är inte uppkopplad   Svara med citat