Citat:
Ursprungligen postat av Rahf
Helt ärligt nu. Vem tror du bryr sig speciellt mycket om story i ett sånt spel som World of Warcraft?
Ja, det finns folk som gör det. Men tror du verkligen story är prio 1. när de skapar nånting nytt i ett sånt spel?
|
Jag bryr mig. För mig är Chris Metzens arbete med det spelet en av de viktigare delarna. Utan hans story så kunde spelet vara vilket annat random MMO som helst.
Visserligen har jag lagt ner nu då jag kände att allt det viktiga(storyn) kunde man läsa sig till i efterhand.
Jag är ju garanterat minoritet, men jag tror inte det skulle gå så bra om alla instanser började eftersträva samma detaljrikedom som AQ.
C'thun har aldrig existerat i sig, däremot så finns det ett litet gömt monster i TFT som heter "Forgotten One" eller något liknande som är slående lik C'thun. Dock syftade jag inte på C'thun utan på insekterna. Hade Det varit Nerubians hade jag accepterat det. Men nu är de ju Nerubians gamla kusiners brosöners halvbröder, silithid som helt plötsligt poppat upp, känns bara så haffsigt påhittat, halvt som en nödlösning om ni frågar mig =/