Citat:
Ursprungligen postat av Slartibartfast
Två helkroppspass är ju mindre än tre helkroppspass.
Har aldrig förstått mig på hur man ska köra med HST. Lättare och tyngre hit och dit. Jag kört fullt ut varje pass.
|
Normalt är tre pass i veckan med HST, men det går att köra med två om man vill. Men jag tänker mer på antal set och reps. Samt hur mycket
energi du lägger ner på det. HST är krångligt i början, men eftersom du har tränat så länge så borde det inte vara något större problem att räkna ut 15RM, 10RM och 5RM? Jag har sett män i femtioårsåldern, som trots att de har tränat större delen utav sina liv fått bra resultat med HST, när ingenting annat har fungerat för dem. Men det finns ju andra sätt att träna som fungerar utmärkt, och är man nöjd med det så skall man få vara det. Men jag har för mig att ditt främsta mål har blivit att bibehålla det du har nu, för att ingenting egentligen ger dig något vidare bra resultat?
Nåja, om några år när du inte har något annat att göra så kanske du kan ge det lite mer uppmärksamhet? Det är helt klart en oslipad diamant som tyvärr alldeles för få någonsin hör talas om.