Ämne: Viktproblem
Visa ett inlägg
Gammal 2007-07-26, 21:58   #11
Eddie Vedder
Registered User

Eddie Vedders avatar

Reg.datum: Nov 2006
Citat:
Ursprungligen postat av MrCool Visa inlägg
Bodybuilder var väl lite till överdrift, men jag menar det finns ju folk på det här forumet som är otroligt stora, det ser jättebra ut på dem, men jag vet att det inte skulle se bra ut på min kropp.
Och det jag försöker säga är att det inte ens är något du behöver fundera över eftersom du inte kommer uppnå det ens om du under det närmsta året gör allt du bara kan i laglig väg för att bygga. Det tar så pass lång tid och kräver så pass mycket.

En hyfsad fysik kan man skaffa sig, att få en bb-kropp innebär dock att lägga ner allt i träningen. Så det enda du behöver göra är i stort set att inte leva bodybuilding 24 timmar om dygnet så kommer du inte få fen kroppen. Det klarar du nog av att undvika.

Citat:
Sedan, angående min kost, jag vet inte riktigt hur jag ska äta, jag äter normalt och hoppar som tidigare sagt över sötsakerna, dock blir det väl någon suparhelg lite då och då.
Om du äter normalt så fortsätt med det, kosten är inte raketforskning och det finns ingen anledning att detaljonanera i strävan efter det optimala kostupplägget. Sträva efter att äta dig mätt på hyfsat näringstäta men någorlunda energisnåla och mättande livsmedel. Potatis, grönsaker, rågflingsgröt o.s.v. Jättebra mat, dessutom ska du inte ha fettskräck i strävan efter att sänka kcal.

En vanlig tallriksfördelning och en mängd mat som motsvarar ditt önskade energiintag så blir det nog bra.

Citat:
Eddie Vedder du har möjligtvis inte något träningsschema som man kan köra efter? Vilka muskelgrupper man ska träna i kombination och hur ofta man ska träna dem?
Nej det har jag inte, jag är dålig på träningsdelen och hänvisar därför till den forumdelen istället. Läs i träningsdeln för där finns träningsexperterna.

....jag tillhör INTE kategorin träningsexperter på forumet.
Eddie Vedder är inte uppkopplad   Svara med citat