Visa ett inlägg
Gammal 2007-07-25, 09:38   #10
Eddie Vedder
Registered User

Eddie Vedders avatar

Reg.datum: Nov 2006
Citat:
Ursprungligen postat av Insidedoubt Visa inlägg
Såg denna tråd ögonblicket efter jag postat en egen, ledsen för det. Ska gräva mig in i denna istället, verkar vara en väldigt underlig studie iaf.
Först och främst behöver du inte ursäkta dig för att du missade den här tråden, det är lätt fixat vettu.

Vad gäller studien tycker jag inte att den är underlig i sig egentligen, det finns en hypotes om att läskdrickande har en stor påverkan på utvecklingen av metabola syndromet. Utifrån vad folk påstått sig ätit och druckit under en längre tid så har hypotesen stärkts och dessutom visade det sig att det såg likadant ut för folk som även drack lightläsk.

Så mer än så är det ju inte, det underliga ligger ju som vanligt i medias vinkling. Man frossar i nyhetsvärdet av att kunna skriva att faktiskt "även lightläsk gör dig fet", även om just den delen mest känns som en bisak i själva rapporten. Det är ju främst andra hälsoaspekter än viktuppgång som det skrivs om där.

Lite besviken och förvånad att det faktiskt är DN som snedvrider nyheten såhär och inte någon av kvällstidningarna. Aftonbladet skrev ju faktiskt nästan DN:s artikel rakt av så för en gångs skull kan man inte direkt kasta skit på Aftonbladet.
Eddie Vedder är inte uppkopplad   Svara med citat