Tjenare MrCool!
Jag tror ju inte att du vill gå upp i fett, eftersom du, som du skriver, fortfarande har synliga fettdepåer. Så då ligger svaret där och kittlar en i näsan; muskler!
Muskler väger mer än fett. Muskla upp dig. =] Så hamnar du där om några år, eller vad det blir (inte så insatt i hur mycket muskelmassa man går upp på en viss tid, det är ju dessutom beroende på träning o.s.v.)
-
Där är en tråd just nu aktuell som heter just Hud.
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/s...ad.php?t=98370
Kolla där för lite tråkig fakta, men håll även i sinnet att inte alla är likadana, och jag vet ej hur mycket lös hud just du har.
Problemet då ligger i att man inte riktigt kan kombinera viktminskning med viktökning... =P Man måste ligga på kalori+ för att musklerna ska ha nog med bränsla för att bli större medan man måste över till kalori- för att tappa fettet. Man kan tyvärr inte ta av kroppens redan lagrade fetmassa (idiotiskt, jag vet) för det ändamålet.
Givetvis ska jag säga, att vi nybörjare (jag och du och alla andra som inte lyft skrot i typ ett år eller mer...?) klarar det där med att bygga muskler TROTS att vi ligger på kaloriminus. Det är som att musklerna har inneliggande potenial att bli bättre, som exploderar igång så fort man börjar anstränga dem lite mer ordentligt, eller så blir de kanske bara så chockade av att man plötsligt använder dem att de inte vet vad de ska göra, och som väl är beslutar sig för att växa lite.
-
En planerad viktökning + styrketräning = Bulk
En planerad viktminskning + styrketräning = Deff
Under deffen håller man impulserna igång, de som säger åt musklerna att inte slappna av och börja förbrännas. Alltså tar kroppen mer av fettet.
På detta vis är en Deff toppenkanon som viktnedgångsmetod, för samtidigt som man som nybörjare blir lite lite mer pumpad (definierad runt musklerna kan man kanske kalla det), så ser kroppsfetts%-minskningen till att musklerna kommer fram ännu mer i dagen.
Andra får räta det jag nyss skrivit om jag är helt uppåt väggarna.
Men en sak som är säker MrCool, det är att du har kommit till rätt ställe.
/Kim
Ps. 87 kg - 64, det är fanimej värt stående ovationer. Fortsätt mot mål nu, vad än det månde vara! Ds.