Ämne: Viktproblem
Visa ett inlägg
Gammal 2007-07-23, 19:03   #1
MrCool
Registered User

Reg.datum: May 2007
Viktproblem

Hej alla hängivna forumskribenter!

Först och främst vill jag ursäkta ifall det redan fanns en liknande tråd (jag kunde verkligen inte hitta någon) och det är mycket möjligt att jag har råkat posta den här tråden i fel forumsektion, sedan skulle jag även vilja tacka alla för detta fina forumet. De flesta känner med all säkerhet inte igen mitt forumnamn "MrCool" eftersom jag är tämligen ny.

Bakgrundshistoria till problemet:

Jag hade idrottat (främst fotboll men även ishockey och bordtennis) sedan jag var fem år och slutade vid 12-13 års ålder då jag tyckte att datorspelande var mycket roligare än att träna. Några år senare hade jag gått från att vara en smal pojke med mycket vänner och ett bra liv till en olycklig och överviktig tonårsgrabb med nästan inga vänner alls.

För cirka ett år sedan, då jag var 15 år gammal vägde jag 86-87 kg och var väl 177-178 cm lång. Den 1:e februari i år vägde jag 80 kg och var 179 cm lång. Ett par veckor senare började jag styrketräna på gym samt konditionsträna (framförallt utomhuslöpning). Ett par månader senare slutade jag på det dåvarande gymmet och fortsatte endast med löpning. I maj månad det här året tog jag upp styrketräningen på ett gym där jag nu stortrivs. Idag är jag ungefär 181-182 cm lång och väger 64-65 kg, jag har tagit upp kontakt med både nya och gamla vänner. Flickor som jag aldrig trodde skulle finnas i mitt liv finns idag. Jag har även haft den bästa sommaren i mitt liv trots vädret.

Hur som helst, nu till mitt problem!:

Jag har blivit av med mycket fett och vågen visar nu 64-65. Trots detta är jag inte helt nöjd. Jag vill väga över 70kg i alla fall, men i dagsläget känns det inte aktuellt i och med att jag har synliga fettdepåer kvar även om de inte alls är i samma mängd som de var för ett år sedan. En del "fett", exempelvis vid magen misstänker jag är överflödigt skinn. Men hur som helst, jag vill fortfarande bli av med den mängd överflödigt fett/skinn som jag har kvar och samtidigt öka i vikt. Mina frågor till er:

Hur ska jag göra för att gå upp i vikt samtidigt som jag vill bli av med fettet?
Kommer det överflödiga skinnet att dra ihop sig eller inte? (jag har inga bristningar om det skulle vara ett problem)

Jag är tacksam för alla seriösa tips, synpunkter och råd!

Tack på förhand, med vänliga hälsningar, MrCool!
MrCool är inte uppkopplad   Svara med citat