Citat:
Ursprungligen postat av Allan
Det är väl bra att de engagerar sig men inte fan kommer ökad gympa dramatiskt minska barnfetman. Det skulle inte räcka med sex timmars gympa för att motverka det ungarna sätter i sig.
|
Jag tycker det är bra. Jag tror det blir en stor förbättring.
Det handlar om att lära barn att röra sig än något bra.
Sen kan skolan inte lösa alla problem i samhället.
Det andra som är bra med att ha en timmes idrott per dag är att man har lättare att koncentrera sig om man rör på sig. Det gör att det blir lättare för eleverna att lära sig i dom andra ämnena om man lägger mer tid på idrott. Det finns skolor som redan jobbar så med bra resultat.
Citat:
Ursprungligen postat av Emil_Larsson
1 timme idrott / DAG! dålig ide anser jag. Det tar ju inte alls hänsyn till att en del kanske lirar hockey 4-5 dagar i veckan plus matcher. Måste bli överansträngning att hålla på så. Kroppen behöver ju återhämta sig.
Nu vet inte jag vad skolidrott alltid innebär i hur ansträngande det är.
Skulle vara bättre med något slags individuellt och så vore 1-2 timme / vecka obligatorisk.
|
Man kan inte lägga upp undervisningen utifrån vilka fritidsintressen eleverna har. Det är dom som får anpassa sig till skolan.
Om det finns en elev som läser på sin fritid flera timmar om dagen så kan vi inte anpassa undervisningen utifrån det för att deras ögon inte ska bli skadade.