Visa ett inlägg
Gammal 2007-06-18, 12:37   #1
Fed up
Hottie!

Fed ups avatar

Reg.datum: Feb 2006
Målarfärgen täcker inte! Hjelp!

Jag håller på att måla om en byrå, den var träfärgad innan och blir nu gul, problemet är bara att färgen inte täcker. Jag har nu målat FYRA lager och nu täcker det nästan, men känns som det behövs minst ett lager till för att täcka helt. Det är väl ändå inte normalt?
Färgen är dessutom rinnig, även om jag målat normaltunt och sen gått över och tagit sånt som rinner så har det blivit nya"rinn-klumpar" när jag kommer för att kolla om det torkat.

Färgen är halvblank och från nordsjö.

Vi köpte helblank grön färg till annat också och den täckte såhär bra på FÖRSTA varvet, hade jag vetat det kunde ju byråskrället också blivit grönt och blankt.

Är det jag som gör fel på nåt vis? jag har målat om många ting innan, men aldrig haft detta problem. Möbeln var nedslipad och målad med målartvätt och sen avsköljd med ren trasa innan jag började.
Jag sätter penslarna i vatten med lacknafta i mellan varven, tänker att det kanske är det som gör färgen rinnig, men det brukar jag ju göra+med den gröna så funkar det+den var rinnig även första gången när penseln var ny.

Ska jag åka och gnälla i affären? Eller bara pensla på?

Fed up är inte uppkopplad   Svara med citat