Citat:
Ursprungligen postat av Tigerkotten
Förhoppningvis skulle det vara rätt bra koll på sådant där, men samtidigt om de nu blir tvingade. Tror du inte de skulle lättare komma ifrån det om de jobbade på en vanlig bordell(berätta för kunden)? Istället för någon lgh i hemlighet, där sexköpare kanske inte vet något annat ställe att köpa sex från. Så även fast de vet att personen är "tvingad", så vill de ej att polisen ska stänga igen det. Eftersom då kommer de inte få "sitt".
Är det vanliga bordeller, så har förhoppningvis kunden många alternativ att välja bland.
|
Men man kan inte utgå från att alla på en bordell säljer sin kropp helt frivilligt. De kan ju vara lika tvingade av en hallick där som i lägenheten. Visst, man kunde upprätta en statlig granskningsverksamhet i stil med skolverket, men eftersom jag tror att kanske 95% av de som säljer sin kropp faktiskt mår dåligt av det tycker jag inte det är något som staten borde främja. Hade 95% av de som lärt sig något mått dåligt av det hade jag nog varit skeptisk till skolor också.
Citat:
Ursprungligen postat av Trance
Precis som analsex, det borde också vara olagligt.
|
Det borde det vara om den som har det finner det kränkande (även om personen inte säger det högt). Men analsex är inte alltid kränkande, det är det kanske inte att sälja sex heller, men i betydligt högre grad.