Citat:
Ursprungligen postat av Dnepr
Hur får det du det att gå ihop?
Hur ska nån kunna sälja en tjänst om den inte ska gå att köpa?
|
Hela dealen är ju att man vill att det inte ska gå att sälja tjänsten, att efterfrågan ska minska såpass mycket att även utbudet minimeras, så att säga.
Citat:
Ursprungligen postat av Trance
På samma sätt man tar reda på om jag t.ex. tvingar dig att sälja en stol till mig.
|
Jo, men det är kanske lite värre att bli tvingad att sälja sin kropp än att sälja en stol.
Sen vet jag inte hur du skulle kolla det heller. Om jag säljer en stol och du frågar "vill du verkligen detta?" och jag svarar ja trots att jag absolut inte vill, men Knarklangarhasse har hotat mig till livet om jag inte gör det, hur ska du då kunna veta om allt detta med Knarklangarhasse?
Visst, folk kan tvingas sälja andra saker men det jag menar är att jag tror det är vessäntligt mycket vanligare att bli tvingad att sälja sin kropp än att sälja sina köksstolar, eftersom man oftast får mer cash för kroppen+att den går att återanvända, så att säga. Sen menar jag också att det är värre att tvingas sälja sin kropp än att tvingas sälja en stol. Visst, hotet i sig är också hemskt, men själva stolförsäljningen är antagligen inget man får men för livet av.