Förra(första) gången så minns jag det som jobbigt, för att jag var så inrutad hela tiden och fick avstå frestelser och var lite hungrig, men jag minns inte att jag blev direkt tröttare och så.
Nu har jag bara hållt på i tre dagar och tycker orken tar slut efter typ 10 min på gymmet. Då vill jag bara lägga mig på en bänk och somna. Blä. Vet inte om jag äter för lite (tror inte det), om det bara är en tillfällighet som beror på annat eller om det bara är en liten omställningsperiod nu innan kroppen vant sig.
Sen tror jag det är för jävligt att hålla på länge. Man blir ju helt störd av det. Sist höll jag på i tre månader (första månaden mindre hårt, testade mig fram) och på slutet kände jag mig helt knäpp. Jag skulle nog få läggas in om jag skulle hålla på konstant i sex månader eller så.
Sen finns det nåt jag gillar med diet. Särskilt precis innan den ska börja. Jag är lite kontrollfreak på sina sätt och älskar att göra tabeller och organisera. Jag gillar att ha sån kontroll över allt och att jag faktiskt kan påverka min kropp. Jag känner mig sund och fräsch på nåt sätt. Plus att man ju får mycket snabbare synliga resultat än på muskelbyggarfronten, alltså, deffar man två månader så ser man ju markant bättre ut, gymmar man och äter normalt så är ju skillnaden ytterst marginell på två månader generellt.
Det är väl min bantarbrud inom mig som får sitt antar jag, jag har kväst henne i 23 år ungefär innan, så nu får hon revansch!
|