Visa ett inlägg
Gammal 2007-05-28, 04:46   #8
Musselbank
mussla på burk

Musselbanks avatar

Reg.datum: Nov 2006
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Fast först och främst funderar jag på att skaffa en ny skärm. Stora CRT-skärmar verkar löjligt billiga att köpa begagnade. Frågan är bara hur bäst före datumet är på skärmar?
Jag vet jag inte riktigt; förut tänkte jag att det var guldläge att köpa beg. crt-skärm när alla, mer eller mindre, slänger ut dem och går över till platt, ibland bara för att, som det verkade.

Men crt har verkligen begränsad hållbarhet. I mitt fall avgör detta tillsammans med klumpigheten saken. Jag har förvisso inte körkort heller, och ska snart flytta igen :-) och så nöjer jag mig med en inte så stor ruta också. Ett tag körde jag med dubbla nästan gratis 17" crt, kände mig oändligt mycket klokare än dem som drog till med 19" platt som då inte var särdeles prisvärda.

Om du kan leva med att den kanske rasar inom ett halvår och ser ett förnämligt pris tycker jag att det kan vara aktuellt. Större crt-skärmar är ju inte sällan av riktigt charmant kvalitet också.

Fan, nu är ju även sprillans crt-skärmar förmånligt prissatta... en titt på pricerunner säger att man får tre Eizo 17" för 2000 spänn. Kvalitetsbildarea per krona är god.
Musselbank är inte uppkopplad   Svara med citat