Visa ett inlägg
Gammal 2007-03-10, 13:26   #2469
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Reg.datum: Feb 2006
Dagens promenad/förbränningspass avklarad.

Laddade för promenad runt sjön (ca 4,5-5km) och tänkte njuta av våren.
Istället för att njuta så blev jag syyyyyyr.

Kom bara ner till vattnet för att känna att det blåste som fan och givetvis rakt igenom mina vindbyxor och min luvtröja, fasiken vad det blåste kallt.
Jag har för stora öron dessutom så mp3-pluggarna ramlade ur hela tiden.
Inte nog med det, det kom massa joggingtöntar som halvskuttade förbi mig hela tiden.

WTF?! Jag komma sist runt sjön?! GLÖM DET. *

Istället för en lugn promenad så packade jag ihop mp3-spelaren, snörade om löpardojorna, tog tre djupa andetag och började älga på så in åt h-e.
Siktade på att plocka minst 1 person/1 par var tredje sekund. Med andra ord kunde jag jogga ner lite där det var folktätt, medan jag fick löpa precis skiten ur mig då det blev glest med människor på gångvägen. Skrämde livet ur en gammal tant med då det var lite smalare och jag formligen flög förbi henne i rasande fart.

Har ett rejält klipp i benen, har långa ben och ett riktigt älgasteg då jag väl får fart på mig, något jag fått höra under hela min fotbollskarriär. Liten, ättrig och snabb med älgakliv, det är jag det.
Vaderna o benen svarade grymt bra idag, istället var det pulssänkningen som blev dagens tecken på att kondisen inte är så bra trots allt. Tog mkt lång tid o varva ner då jag joggade ner och få kontroll på andningen.

Intervallträning är helt klart min grej. Tror jag ska skippa morgonpromenaderna helt och satsa på kortare promenader (ca 20 min) på lunch och eftermiddag, sedan försöka köra intervallträningar 3-4 ggr/veckan med riktigt högintensiv träning. Risken är väl att jag inte frigör speciellt mkt fett då dock

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat