Visa ett inlägg
Gammal 2007-02-12, 20:22   #45
Leanandtall
Devil Doll

Leanandtalls avatar

Reg.datum: Sep 2005
Rehabpass

Hade jävligt ont i axeln efter torsdagens naprapatklämmande/hårda träningspass. Jag skulle nog inte ha tränat... Men jag var taggad som fan, det är så sällan jag har träningskompis.

Efter en hård helg så var det idag dags igen. Uppe i varv, hade sovit dåligt och mådde allmänt dåligt hela dagen av nån för mig okänd anledning. Tänkte ta mig till gymmet och åtminstone testa rehabövningarna. Motivation - nästan obefintlig.

Till saken hör att jag idag lagade punktering på framhjulet på min cykel. När jag satt på däcket igen och pumpat upp det så upptäckte jag att det fanns ytterligare ett hål i slangen, den höll nämligen inte luften. Så det var bara att börja om igen vilket jag absolut inte hade tid till egentligen. När jag sen cyklade till gymmet pös luften faaan ta mig ur bakdäcket - jag hade kört på en jävla glasbit! Så det blev till att köpa ny slang och nytt däck och byta skiten hemma sen efter att ha gått hem. Drygt att laga 3 punkteringar på en och samma dag om du frågar mig...

Hantelpendling med armarna, liggandes på bänk ("skidåkning" kallade naprapaten den)
3kg*15
3kg*15
3kg*15 (kändes jättebra i axeln, satte fart på blodgenomströmningen)

Liggande rotation (infraspinatus)
3*12 (kändes ite väl tungt för att vara rehab)
2*15
2*15

Liggande tricepspress med sträck, hantel tvåhandsgrepp
7,5kg*15
7,5kg*15
7,5kg*15

Hantelrodd, liggandes på mage på bänk (för bra isolation)
7,5kg*17
7,5kg*17
7,5kg*15 (kändes lite väl lätt, ska köra tyngre nästa gång)

Underarmar reversed curls m skivstång (inte rehabövn.)
12,5kg*10
12,5kg*8
12,5kg*8

Kändes åtminstone lite mjukare och varmare i axeln, men har fortfarande sådär molande värk i den. Ska smeta på lite Zonsalva och sura mig igenom resten av kvällen.