Visa ett inlägg
Gammal 2007-01-14, 13:25   #12
Insidedoubt
Registered User

Reg.datum: Mar 2005
Citat:
Ursprungligen postat av zink Visa inlägg
Hehe, tycker att jag har ganska mycket fett på kroppen, that's all! Hade bara tänkt att gå ner några enstaka kilon. Jag är kille, så du vet, och jag tränar 3 ggr/veckan. Eller ja, jag började denna vecka i Tisdags.

Eftersom fett inte förvandlas till fett så vill jag sänka fett-% så att musklerna blir synligare! Jag brukar köra 30 min på bandet, 8km/h. Ska dock köra lite längre idag då det inte har varit skola eller så, så det är ju ingen brådska.
Det där funkar inte. Du har nyligen börjat träna och vill gå ner i vikt. Kroppen kan inte bygga muskler och bränna fett samtidigt, det är omöjligt.

Om du ska gå ner i vikt så ska du bränna kalorier så att du hamnar på ett underskott.

Om du ska bygga muskler så ska du se till att träna och äta mycket näringsrik mat så att du hamnar på ett överskott.

Du kan inte hamna på överskott och underskott samtidigt, det är ju teoretiskt omöjligt.

Om du inte redan är väldigt muskulös under fettet så kommer det inte visa sig några muskler alls när du gått ned i vikt, du kommer bara se spinkig ut.

Mitt tips är att du tränar och äter ordentligt först, och t.o.m går upp i vikt, för att sedan deffa bort fettet och visa dina nya muskler.
Insidedoubt är inte uppkopplad   Svara med citat