Citat:
Ursprungligen postat av Luddee
Hmm kanske ska slå till på en påse mjöl nästa gång jag handlar då :P
Nee men grjer är ju den att 2 köttbitar e ju så mycket godare än 2 porttioner pasta, så valet blir ju lätt 2 köttbitar å 1 portpasta tex. samt att ris, pasta potatis, havregryn fyller så jäääkla dant, har alltid haft svårt att äta stora mängder av det. Sen räcker inte min tid till mer än 4 ordenliga mål om dagen. Vilket brukar innebära. 3 port havregrynsgröt, 2 port av ris/pasta/potatis, några brödskivor, 200-400gram kött, 1-1,5 lite mjölk. och för att försöka få i mig mer kolhydrater hetsäta havregryn och mjölk (blir en rätt trevlig gegga om man blandar de).
|
Köp maltodextrin, supersnabba kolhydrater men det ger absolut NOLL mättnad, smakar ingenting heller. Sen spelar d inte så stor roll om du äter massa kött istället för pasta, blir ju bara dyrare energi helt enkelt. Personligen är jag mer en kolhydratsperson o princip tvingar i mig mängder av protein för att jag deffar.
Om det är viktuppgång du vill ha så kan du ju lika gärna lägga till en snickers eller liknande i din kost om du äter som du skriver. Ska ju inte spela ngn praktisk roll(i muskelökningssyfte) om du nu inte ägnar dig till riktigt krävande sporter som maratonlöpning eller liknande.