Visa ett inlägg
Gammal 2007-01-12, 17:50   #22
Cerberus
Adam e söt.

Cerberuss avatar

Reg.datum: Mar 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Luddee Visa inlägg
Hmm kanske ska slå till på en påse mjöl nästa gång jag handlar då :P

Nee men grjer är ju den att 2 köttbitar e ju så mycket godare än 2 porttioner pasta, så valet blir ju lätt 2 köttbitar å 1 portpasta tex. samt att ris, pasta potatis, havregryn fyller så jäääkla dant, har alltid haft svårt att äta stora mängder av det. Sen räcker inte min tid till mer än 4 ordenliga mål om dagen. Vilket brukar innebära. 3 port havregrynsgröt, 2 port av ris/pasta/potatis, några brödskivor, 200-400gram kött, 1-1,5 lite mjölk. och för att försöka få i mig mer kolhydrater hetsäta havregryn och mjölk (blir en rätt trevlig gegga om man blandar de).
Köp maltodextrin, supersnabba kolhydrater men det ger absolut NOLL mättnad, smakar ingenting heller. Sen spelar d inte så stor roll om du äter massa kött istället för pasta, blir ju bara dyrare energi helt enkelt. Personligen är jag mer en kolhydratsperson o princip tvingar i mig mängder av protein för att jag deffar.

Om det är viktuppgång du vill ha så kan du ju lika gärna lägga till en snickers eller liknande i din kost om du äter som du skriver. Ska ju inte spela ngn praktisk roll(i muskelökningssyfte) om du nu inte ägnar dig till riktigt krävande sporter som maratonlöpning eller liknande.
Cerberus är inte uppkopplad   Svara med citat