Visa ett inlägg
Gammal 2007-01-09, 17:15   #4
Snafu
Registered User

Snafus avatar

Reg.datum: Mar 2003
Citat:
Ursprungligen postat av Slartibartfast Visa inlägg
Tack!

Nä, jag har själv tänkt att jag helst vill slippa intervjuerna. En intervju suger fetballe och jag kan knappt tänka mig vad tio kommer att suga för nåt. Har tänkt att kanske det skulle funka med enkäter, men då får man hela dilemmat med svarsprocenten och svårigheter att ställa förljdfrågor osv. Opponenterna skulle bara tycka jag är lat och anmärka på det i opponensen.
Jag tycker ofta att uppsatser som har intervjuer tenderar att vara sämre än uppsatser som baseras på redan tillgänglig forskning (jag tror du förstår vad jag menar). Nu kan man väl diskutera huruvida man skriver uppsats eller dylikt för att lära sig alla metoder eller för att få så bra betyg som möjligt - men om det är det sistnämnda skulle jag se till att lägga bra fokus på litteraturstudier (något jag tycker ofta brister i s.k "intervju-uppsatser" eftersom så pass mkt tid spenderas på intervjuerna och allt arbete före och efter intervjuerna). Ja, det jag nu skrev kan säkerligen dissikeras en hel del men det är bara min åsikt =) Kort och gott, ditt liv blir lättare utan uppsatser så försök fixa det, sen tycker jag att majoriteten av uppsatser som inte har intervjuer eller enkäter eller sån dynga ofta är bättre. Tjo.