Visa ett inlägg
Gammal 2007-01-08, 19:26   #78
cam
Registered User

cams avatar

Reg.datum: Mar 2004
Vilodag

Cilia: Tack! Och hoppas det gick bra med sömnen.

izza: Tack och kul att du tittar in! Jag brukar också läsa en del journaler utan att skriva något Du har en poäng där med att hålla det på en rolig nivå. Jag hoppas själv att jag ska kunna det, mitt mål med att tävlingssatsa är INTE att gå in i väggen.

LadyG: Du anar inte hur roligt det är att höra sådant

Skablistor: Tack! Vad kul att du finner den intressant!

Idag är det vilodag, räckte med att man var tvungen att kliva upp 5.30 och åka till jobbet. Nedräkningen till sommarsemestern har nu börjat...

Kan rapportera FET träningsvärk i triceps idag! Även bröst och axlar är lite ömma.

Jag har haft enorma spänningar i ryggen senaste dagarna, högersidan har nästan krampat. När jag sitter mycket på jobbet märker jag att jag sitter mer på vänstra skinkan och nästan lyfter upp den högra. Idag kom jag att tänka på en episod ur Pinglans journal när hon fick reda på att hon hade en liten funktionell skolios och träffade en snubbe som tillverkade sittdynor som jämnade ut snedheten.
Efter att ha vridit på mig och ändrat ställning i stolen femtioelva ggr idag, fick så Cam på eftermiddagen sin lysande idé - att vika ihop halsduken och lägga under vänstra skinkan. På så sätt tvingade jag ner högerskinkan och jämnade ut ekipaget. Efter en stund kände jag att vänstra sidan av ryggen började ta över lite arbete från den högra. När jag sedan reste mig upp var kroppen i ett helt annat läge. Jag gjorde likadant när jag satt på bussen hem och när jag skulle gå hem från stationen var det som att kroppen ställt om sig helt och hållet. Ryggen jublar och är smärtfri, kan jag upplysa om.

Så Pinglan, den där snubben med sittdynorna var inte så dum!
cam är inte uppkopplad   Svara med citat