Visa ett inlägg
Gammal 2007-01-01, 15:05   #5
cam
Registered User

cams avatar

Reg.datum: Mar 2004
Och så maten förstås

Kost och tillskott…
Jag försöker alltid äta så ”rent” jag kan, dvs inga hel- eller halvfabrikat, undvika transfetter, godis (som jag inte ens är sugen på längre förutom choklad då och då).
Äter rätt fiberrikt, försöker få i mig mjölksyrabakterier då tarmfloran har en avgörande roll för immunförsvaret, tar just nu extra antioxidanter och magnesium, omega 3-kapslar och käkar förstås proteinpulver. Kommer att ta kreatin i perioder, särskilt under dieten.
Ingen alkohol detta år. Inte för att jag dricker mycket eller ofta annars heller, men nu vill jag inte göra något som bryter ned min kropp. Kommer ev att smutta lite vin på en stor födelsedagsfest i sommar men annars är det stopp.

Har mycket bättre koll på mängden mat nu, tack vare kalkylen man kan ladda ned på Kost & Näring här på forumet. Stort tack för den, nu är allt mycket enklare. Jag fortsätter äta bra i rätt mängder, just nu kör jag en liten minideff innan jag därefter bygger lite grann. Dieten har jag inte planerat så noga än, men jag påbörjar den hellre för tidigt än för sent. Vill ta det lugnt och inte behöva dra ned så mycket att jag tappar i styrka. Jag misstänker dessutom att jag har en hel del att skala bort…

Mitt basala dagsbehov utan träning ligger på drygt 1500 kcal. Lite mat blir det. Jag är väldigt matglad men kan lika gärna njuta av en tallrik gröt som av en pizza, är inte så kinkig
cam är inte uppkopplad   Svara med citat