Visa ett inlägg
Gammal 2006-12-14, 15:15   #1
Leanandtall
Devil Doll

Leanandtalls avatar

Reg.datum: Sep 2005
Leanandtall ska bli biffandwide

Så gör jag då ett försök. Jag misstänker att en träningsjournal kan ge mig den motivationen jag behöver, bara att skriva upp lite siffror och så. Har tränat styrketräning sedan september 2005 och lyckats relativt bra med mitt mål, dvs att lägga på mig massa. Har legat på ett överskott när det gällt maten och har nog ökat ett par kg i msukler sedan starten. Vägde 59 när jag började, gick stadigt upp och vågen stod på 66 som mest. Men i somras rasade min motivation och min träningsfrekvens, mycket pga att jag inte gillar att släpa med sonen till gymmet och han var hemma (stod utan barnomsorg) nästan hela sommaren. Sen fick jag nytt jobb, hann inte träna som tidigare, började äta sämre, rasade i vikt. Blev sönderstressad, nästan utbränd och fick omprioritera mitt liv. Kom fram till bla att träning för mig är nödvändigt.

Förutom styrketräningen så tränar jag boxning (klassisk) upp till 3 ggr i veckan. Uppehåll nu dock, pga hjärtklappningar och tryck över bröstet som gör det svårt att andas ordentligt.

Pga en gammal axelskada tränar jag inte bröst separat, dvs bröstet får sin träning i tex armhävningar, chins osv, men jag kör tex ingen bänk, hantelpressar eller flyes.

Jag har kört mycket fria vikter och väldigt lite maskiner från början. Har börjat mer seriöst med marklyft, knäböj och utfall nyligen - har inte tränat ben på kanske ett halvår då jag lägger på mig benmuskler lite väl lätt + att jag tills nyligen cyklat ca 2 mil om dagen (varav halva sträckan med en 6-åring på pakethållaren) på en oväxlad cykel i den malmöitiska ständiga motvinden= KLUBBOR till ben... Men nu ska det börjas igen alltså.

Nuvarande vikt 59 kg
Längd 171 cm
Ålder 26 år
Tränat sedan sept 2005

Mål att avklara innan halvårsskiftet (dvs juli -07)
* Äta bättre igen, +/- 0 i energiintag/-förbrukning, ev. litet överskott
* 3 pass styrka i veckan även fortsättningsvis
* Kunna göra chins utan hjälp underifrån
* Bygga mer armar och axlar
* Kunna utföra alla basövningar (utom bänk) korrekt och börja lasta på lite vikt
* Skapa ett genomtänkt upplägg för halvåret (periodisering av något slag) och följa det

Vilodag idag. Sitter med sjuk träningsvärk i i princip hela kroppen. Har tjuvstartat lite på det kommande årets nystart. Känner mig jäkligt taggad!