Visa ett inlägg
Gammal 2006-11-10, 23:15   #6
martin_vbg
Registered User

martin_vbgs avatar

Reg.datum: Sep 2004
Benpass!

Idag blev det mitt första benpass på mycket mycket länge, jag kände att jag var i god form och snörade mina skor, jag ställer in power racket och till min förvåning så verkar det fungera kanonbra! Lägger på lite uppvärmningsvikt 50kg, gör 5 reps och det känns bra jag gör ytterligare 3 reps det är då det kommer. Krampkänsla i baksida lår men jag kör på, man som jag är. Nästa set höjer jag, jag lägger på 70kg vilket inte ska vara några progrlem men efter bara 2 reps så kommer det tillbaka och jag får sluta på en 8:a.

Jag har haft det här problemet innan, nu kan det ju vara för att jag inte har tränat ben på ungefär 7 månader men vad kan det vara som gör att man får de här krampkänningarna? Ska jag stretcha ut innan på något speciellt sätt? Jag fortsatte mitt pass och det gick sådär eftersom jag hela tiden hade krampkänningar.

Triceps:
Det blev 6 set triceps sen fick det räcka för dagen, på hemvägen fick jag halta hem och sträckan som vanligtvis tar 6-7 minuter att gå tog idag en kvart

Knäböj: (repsXkg)
10x50
8x70
10x50

hack lift:
10x0kg (min egen vikt, ny maskin så jag visste inte hur jag skulle köra)
12x10 (Det låter lätt men damn tung maskin, brukar lasta på mycket på gymmet i lilla varberg)
12x10

benspark: (tror inte det stämde med kg markeringarna på den här maskinen vilken förövrigt var skit!)
12x18
12x39
10x39

Vader: (Jag tar det alltid lugnt med vaderna pga. skada)
12x10
12x10
12x10

Triceps extensions med kabel:
12x19
10x24
5x24, 6x19

pushdowns: (kommer inte ihåg vikter men tre set blev det. Plus en massa skitsnack med träningspolaren)
10xxx
10xxx
10xxx

Ett något sånär pass med hänseende på hur peppad jag var. Men det går väl inte så bra i början sen hänger det nog mycket på psyket.

Vikt två dagar innan: 79,5 kg
Vikt: 78,5kg (Hur fan kan jag ha gått ner! Har ätit som en gris och tränat hårt! plus att det här var efter passet då jag dragit i mig cirka en liter vatten.)

Peace.