Visa ett inlägg
Gammal 2006-09-19, 12:13   #74
Yes
Banned User

Yess avatar

Reg.datum: Aug 2005
Citat:
Ursprungligen postat av PowPow
Jag håller med honom om att jag inte har någon som helst aning om vad som pågår i Ohlys huvud. Det är det ingen annan än han själv som gör. Som privatperson kan han mycket väl ha högre tankar om såväl kommunism som analsex och hårdporr än han ger uttryck för och representerar som partiledare.

Men i nämnda situation satt han som representant för Vänsterpartiet, i roll av partiledare och politiker. Att då kalla honom för traditionell kommunist är engligt mig helt missvisande, då politiken han lagt fram på intet sätt representerar detta. Politiker ska i offentliga debatten bemötas med deras politik som grund, inte deras förflutna politik (eller eventuell sovrumspolitik, som vi inte har någon som helst aning om). Resor tillbaka i tiden och granskning av tidigare åsikter hör hemma i program som just uppdrag granskning och andra, mindre välrenomerade, granskningsprogram.
Som sagt...

Citat:
Ursprungligen postat av MasterChief
Men Ohly har ju kallat sig kommunist i mååånga år. Det var först när han blev partiledare som han insåg problemet. Då proklamerade han tydligt att han inte kallar sig "kommunist" men har kvar sina gamla ideal (vilket betyder att han fortfarande är kommunist).
Det enda Ohly tagit avstånd ifrån är själva ordet "kommunist". Han vill inte använda det längre för det blev inte särskilt populärt. I övrigt har han inte ändrat uppfattning och oavsett partiets linje kan vi gott anta att Ohly är väl förtrogen med den kommunistiska ideologin.
Yes är inte uppkopplad   Svara med citat