Visa ett inlägg
Gammal 2006-09-07, 20:22   #40
Bolio
Förhudsuppviglare

Bolios avatar

Reg.datum: May 2004
Jag har egentligen inte så mycket att säga om trådens ämne, dock måste jag bara få nämna en sak innan jag glömmer bort det.

Jag läser den här tråden där ett gäng styrkelyftare skriver till varandra och jämför den med liknande (nå, någorlunda i varje fall) trådar där byggare skriver, och märker direkt en gigantisk skillnad. Det första man lägger märke till när styrkelyftarna skriver är att språket är på en ojämförbart högre nivå än på resten av forumet (och mångdubbelt så bra som språket hos byggarna). Därutöver märker man en mental mognad som, trots att det kan bero på den högre åldern, markant skiljer sig från den omognad som finns på de diverse byggarforumen osv. Naturligtvis är detta en generalisering, och det finns säkerligen otaliga doktorander som är byggare, men det är trots allt mycket enkelt observerbart och därtill faktiskt väldigt intressant.

Med detta vill jag inte säga så mycket än att fråga om det faktiskt är så att styrkelyftare helt enkelt generellt är bättre, mognare och mer bildade än byggare? Hur kommer det sig att det är så här egentligen?