Visa ett inlägg
Gammal 2006-08-02, 10:32   #39
izza
Registered User

izzas avatar

Reg.datum: May 2006
Dagens pass:
Löpning!!
Med siktet inställt på att springa hela varvet på 2,4 km!
Jag är nöjd, trots att jag inte riktigt höll hela vägen.
För det första går jag alltid de första 200 m, eftersom det är världens största backe där, skulle bli helt utpumpad av att springa den.
Men sedan sprang jag och sprang, när skyltarna visade att jag sprungit 1,8 km så gav jag upp och gick en bit, men sprang lite till sen.

Tänkte innan jag sprang att när jag kommer runt 2,4 km på under 15 min ska jag testa 5 km spåret. När jag stannade klockan idag så var den strax under 17 min så det är inte så långt till 15 min!

Felet när jag sprungit förut är att "orken" sitter i huvudet. Psykiskt säger jag till mig själv att jag inte orkar mer och då gör jag inte det. Och sen när jag kommit runt spåret så är jag inte speciellt slut i kroppen. Idag manade jag på psykiskt att t.ex. när benen var helt mjölksyriga efter lite backe så tänkte jag bara "det går snart över, fortsätt spring". Och det funkade ju, för jag sprang mycket mer än jag gjort förut.

Och slut fysiskt var jag också, trodde jag skulle dö och kräkas på samma gång, haha. Nu är det gjort för idag i alla fall. Sköönt!

Blogg om livet
izza är inte uppkopplad   Svara med citat