Visa ett inlägg
Gammal 2006-06-13, 20:38   #33
OggeP
Shemale performer

OggePs avatar

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Metal_boy_
Det handlar mer om hur spelet är uppbyggt. I handboll så visas du ut i 2min sen får du komma in. Blir du utvisad i fotboll så sitter du där sen.

Det må hända att det är mer fysisk kontakt på kortast tid, men jag tror inte att det är samma grad på smällarna. Hur ofta sparkar en handbollspelare omkull en annan? Att gruffas och kasta sig över varandra och slita i varandra lite hit och dit(precis som fotbollsspelare också gör), är något som man motoriskt kan kontrollera bättre än att få benet sparkat åt sidan. Och filmningar ska vi inte ens prata om. Det sker ju filmningar i straffområdet konstant inom handboll.
Har du spelat handboll? Det smäller rätt rejält när man ska stoppa en spelare i full fart med kroppen. Jag har slagit ut framtänder och fått en antal hårda slag i nyllet. Jag har aldrig varit med om att någon av mina med eller motspelare har filmat, jo en gång men det fick han dyrt ångra.

Jag säger inte att det inte smäller i fotboll. Självklart kan det göra ont som fan, men det är upprepade gånger man ser fotbollspelare ligga och vrida sig i smärt för att sedan 30s senare jogga runt helt ostört. Det ser du i princip aldrig på en handbollsplan.