Visa ett inlägg
Gammal 2006-02-28, 21:42   #24
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Reg.datum: Feb 2006
Kvällens träningspass:

Mål: Prova lite nya övningar, laborera med vikter.
Muskelgrupp: Bröst o triceps
Motivation: Nu jävlar ska jag riva gymhelvete!!!

Bröst:
Lutande bänkpress i smith, 3 set [8 x 40kg], 1 set [3 x 50kg]
Hantelpress 2 set [8 x 6kg], 2 set [8 x 10kg], 2 set [8 x 11kg]
Cablecross ståendes 1 set [8 x 3 plattor ], 1 set [8 x 6 plattor], 1 set [5 x 8 plattor]
Sittande flies i maskin 2 set [8 x 8 plattor], 1 set [8 x 10 plattor]

Triceps:
Repdrag i hiss över huvudet: 3 set [8 x 7 plattor] + 1 set [2 x 9 plattor]
Pushdowns: 3 set [8 x 7 plattor]
Dips på bänk utan vikt 1 set, 10 reps

Summering:
Ikväll ville jag ge igen efter katastrofen på gymet i söndags, snacka om att jag använde ilska o adrenalinet väl ikväll.. fungerade perfa!

¤ Bänkpressen är jag för rädd för o köra själv utan passare, fattas bara att jag fastnar under stången. Därför lite lättare vikter där ett tag till. Hade nog sitsen för högt lutad med, men kontakten kändes bra.

¤ Hantelpressen var ju löjligt lätt. Aldrig provat förut, men enda svåra var ju o lyfta spaghettiarmarna jämnt och inte flaxa som en skadeskjuten kråka. Tyngre nästa gång!

¤ Cablecrossen gjorde jag nog helt fel, tyckte jag hade alldeles för mkt axlar inblandade. Måste studera lite filmer o guider på övningen ikväll.

¤ Den där fliesmaskinen är bra skum, superlätt i 3 set ända fram till sista repsen, plötsligt tar det tvärstopp. Får alltid "väggen" i den.

¤ Tricepsövningarna kändes kanonbra, ska bara justera vikterna så jag hittar den optimala vikten o ligga på.

By the way, är hissens plattor detsamma som kilo?! Löjligt lite kilo isåfall... ... har köpt måttband med så ska ta mått på mig så jag har något o relatera till. Kom gärna med feedback på dagens pass om jag ska ändra ordningen på någon övning eller så, men ikväll var det snorskoj o träna!
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat