Tänkte testa MMK2:
http://users.rcn.com/dl.interport/bench.html
Tränat: Lite mer än 1½ år
Ålder: 19 år
Tar nu i bänk: 117.5kg, med stopp, dock lyfte jag på rumpan i slutpressen.
Väger 80kg nu, dock pendlar en del (skriver ner vikthistorian, säkert någon som kan tycka att det är intressant)
Vägde 67kg när jag började träna och gick upp till 84kg på ett halv år. Sedan ner till 72kg på två månader, detta för att jag vill ner lite i vikt, men slutade träna och äta i princip då jag tappa intresset kring julen. Sedan börja jag köra med SL-klubben och då upp till 80kg, sedan ner till 74kg (för att komma in i 75:an) inför en styrkelyft tävling, prestera då 125/105/190 (böj/bänk/mark). Sedan har jag börjat gå upp nu igen, tänkte att jag skulle vara uppe i 90kg (fet som ett svin) kring sommaren.
Jag kommer bara att följa upp med bänkpress-momentet, allt för att göra det lite renare.
Kommer inte träna exakt efter programmet när det gäller dagarna, dock på ett ungefär, kommer ibland bli lite oftare, farligt som det kan låta och ibland lite extra vila. Har även en tävling om 8 veckor, så ska försöka vara klar inom 8 veckor i alla fall
Målet är att om 14 pass och 7 veckor, så ska jag ha gått från 117.5kg till 127.5kg i bänkpress, med stopp.
Kommer förmodligen att börja imorgon, helt beroende på ifall armen känns frisk imorgon.
Bara att fråga på ifall ni undrar något