![]() |
Simsons satsning hösten 2007
Träningsupplägg, hösten 2007.
Mål: 20 chins (nu ~15) 40 dips (nu ~30) 160kg bänkpress singel (korrekt) (innan deff ~160kg nu ~150kg, inkorrekt) 190kg djup benböj singel (nu ~3 på 150kg) 250kg marklyft singel (innan deff 230kg nu ~215kg?) -->600kg i serien raw med korrekt utförande i bänk (arslet i bänken) & fult djup i böjjen, har varit lite slarv med det tidigare. 2.5km löpning på 10min (nu 10:17) Långsiktigt, 5km löpning på 20min (nu ~24min) Vikt, inte över 90kg (nu ~85kg, innan deff 94kg) Övrigt Alla set ~6 reps utom bänk, böj & mark. Inriktning på att öka i chins & dips. Chins & dips två ggr / vecka en med och en utan extra vikt, vid överträning minskas dosen. Voymträning med högt tempo & superset. Högvolyms träning speciellt för bröst, det funkade bra under föregående säsong. Cardio 3ggr/ veckan, 30min. (ca 5km löpning) Kost & Kosttillskott, riktlinjer 2x protein, (3x vid vilodag) 1x gainer (endast efter träning), 1 x kreatin, (i gainer om träningsdag). Totalt ca 80g protein i tilskott och ca 40g kolhydrater efter träning. Minst 200g protein / dag och ca 3000-3500 kcal om dagen (~2500kcal/dag gav -1kg i veckan under deff ca -7000kcal/veckan) Schema Bröst, hög intensitet, superset med mage. 3x3 Bänkpress 3 set Situps 3 set Dips, med vikt 6-8 reps 3 set Cable crunches 3 set Stående cable cross nedifrån och upp 3set Sido crunches, vikt i ena handen. 2 set Cable cross uppifrån & ned (eller anan nedre bröst övning) 2 set Incline flies 2 set Sittande kabel maskin Rygg & Biceps 3x3 Marklyft 3 set Chins med vikt ~6 reps 3 set Rehab biceps övning. 3 set Stångrodd 3 set Neddrag bakom nacken 3 set Omvänd skivstångscurl Axlar & triceps, super set på allt utom Pressar & dips. 3 set Hantel Axelpress 3 set Dips, utan vikt. 3 set Bakåt flies 3 set Liggande skallkrossare 3 set Sido flies 3 set Triceps pushdowns 3 set Front flies 3 set Rotatorcuff träning Ben, högt tempo på allt utom böj & chins. Inga superset. 3 set Chins, utan vikt. 4x4 Benböj, fullt djup (vader). 3 set Raka marklyft 3 set Utfall bakåt från platform 3 set Benpress 3 set Vadpress |
Måndagspass
Körde igenom Måndags schemat en testomgång:
Bänk, 120/3 125/3 (Fuskade lite) 120/3 (Knöt fast midjan med ett snöre i bänken) Känndes lungt, inte direkt nära fail. Dips, utan vikt: 30, 15, 8 Dips +20kg 8 Massa kabel & Mag övningar. Hittade ingen decline övning jag gillar. Behöver tips... Dipsen kändes lite i axlarna, ska passa så jag inte pajjar dom. |
Chins utan vikt
17, 8, 6 Dog rätt snabbt. Men 17 är nog personbästa.. Får nästan höja det målet. Mark 3/180 3/190 2/200 250 i Mark blir tyngre men det är väl skam att ha för lätta mål... Blandade rygg & biceps övningar. |
Axelpass
Dips utan vikt 30 Dips med 30kg 6, 8 Skallkrossare 6/60 4/65 4/65 Lite blandade övningar. Testade laterala axel flies i cable crossen, funkade bra faktiskt. Kommer nog att ändr alite i schemat och byta ut den tunga axelpressen mot dips med vikt., Är ganska orolig att överträna axlarna |
Benpass
Chins utan vikt 30 Chins +20kg 7,6,5 Benböj, djupt 3/150 3/150 2/150 Inte mycket enerkt 3x Utfall bakåt från pall i smith 3x Benpress Löpning ~4km usch vad tungt det var. Hoppas att det blit mer energi i passen nästa vecka. Har kopplat på Kreatinet nu också. 8 |
Du är stark du. Ruskigt bra chins. Kör hårt!
|
Citat:
|
Bra blandning på målen. Det kan bli svårt att nå alla.
Men hade det varit lätt hade alla gjort det. |
Citat:
|
Satan i helvete vad jag har ont i benen idag.... Kan ju inte gå :( Det va nog den där löprundan på benpasset :/ Att man inte lär sig att hålla igen första passet efter vilan :)
|
Bröstpass
Bänkpress 120/3 125/3 125/3 Nästa gång blir det 3x3 på 125! nice. Dips utan vikt 32 PB +2!!! :hbang: 17 15 Lite olika kabel övningar & flies. Vikt 86kg, Kreatinet kanske börjar lägga på nåt kg men det kan bara vara variation också. |
Bra dips och bänkar, alltid kul när vikterna ökar:thumbup:
|
Bra pass där! Sweet med PB!:)
Angående målen, så tycker jag att det är bra med flera. Det är bara att nöta av dem, en efter en...;) |
Bra bänkat och grattis till PB! :thumbup:
|
Rygg & biceps (tisdag)
Mark 200/3 :) 200/3 :) 200/2 lite trötter... *gah!* Chins, utan vikt 17 (darn ingen ökning*cry* ) +20 4/4/4 Shit det där gick inte bra alls :/ Lite blandade rygg drag och lite rehab biceps. Börjag kännas bättre i armbågen vid biceps övningar men fortfarande inte helt bra :/ Jaja ökning i marken och dåligt i chins. På fredag ska det fan dras 18 chins!!! Sprang 4km idag också. Funkade bra. |
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:53. |