![]() |
Hur tränar ni över sommaren?
Själv drar jag ner på det och kör ca 2 gånger per vecka. Vissa pass försvinner dessutom helt pga resor eller annat som känns viktigt att hinna med. Lite ångest kanske jag har för att jag "fuskar" under juli och augusti, men jag har å andra sidan inget datum tills jag måste vara "färdig tränad".
Hur resonerar ni andra? |
Rawk on! kör på som vanligt.. de e dessutom skitväder & man jobbar. blir de sol under semestern kanske man tar någon dag off
|
Kör på som vanligt. Jag gillar att träna och förstår inte varför jag skulle minska. Tidvis tränar jag nog mer under sommaren än övriga året.
|
Jag brukar vanligtvis ha mina mest intensiva träningsperiod under sommarmånaderna, dels för att tröskeln är bra mycket lägre att gå till gymmet när det regner än när man får vada i snö upp till anklarna. ;)
Passen brukar också vara intensivare, det är ju så varmt så man nästan smälter! :D |
Tränar periodvis mer under sommaren.
|
Jag kör som vanligt, varför ändra på det på sommaren lixxxxxom
|
Sommar, vår, vinter, höst. Same same.
|
Jag försöker träna mer, har haft problem med ett sår som inte vill läka så träningen blivit lidande men det är ju en annan sak.
Annars vill jag gärna träna betydligt mer nu. |
Som vanligt, lika hårt och ofta som under resten av året.
Jag vill bli stor, då vill det till att man ligger i. |
Absolut ingen som helst skillnad beroende på årstid. Varje dag, året runt.
|
Som vanligt, plus två pass vissa dagar nu när jag är ledig.
|
Tränar varken mer eller mindre än annars. Har några veckor 2-3 veckors, i år blir det ca 12 dagar, semesteruppehåll. Annars lunkar jag på som vanligt med varannandags träning eller så blir det 3 dagar on och 2 dgr off osv...
|
Planeringen är som vanligt, förutom att jag så klart unnar mig det dagar då jag reser iväg någonstans.
|
Helkroppspass varannan eller var tredje dag. Allt jobbande ger inte utrymme åt så mycket mer. Flyter på bra, kanske ska fortsätta träna så.
|
Om det inte vore för fenomenet sommaröppettider så skulle jag köra ett identiskt upplägg. Nu måste jag dock pressa ihop träningen till vardagarna iom att det är stängt lör-sön. Jag kör fortfarande samma pass och lika många, men fördelningen över veckan blir ju sämre.
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:12. |