![]() |
Är ålder en faktor för dig?
(apropå ett inlägg av Lizard i en annan tråd)
Tycker det känns tråkigt att allt är så åldersindelat. Vem man än är, vad man än ska göra eller vart man än ska gå, är det åldersgrupperingar. Trist! Någon som håller med eller är åldersindelning något bra? *popcorn* |
13-åringar brukar inte ha så mycket intressant att säga. Från en mental ålder på 25 upp till en mental ålder på 50 så är allt opti. Tolka hur fan ni vill.
|
Citat:
|
Ja ålder är ett viktigt faktum för mig. Umgås med några yngre, men har aldrig blivit attraherad av en yngre person.
|
Klart det fyller sin funktion, men är väl på både gott och ont, precis som hamburgerdressing light.
|
Sen jag började jobba natt har jag insett att även den äldre delen av befolkningen kan ha något vettigt att säga.. Men det är inte ofta.. ;)
|
Är själv 22 och har vänner från 16-36 som jag umgås med. Alltid är det personligheten som avgör inte åldern. Är de intellektuella, mogna, roliga, har vi samma intresse, humor etc.
*Edit* Självklart har jag svårt att se folk yngre än 16 som kan påverka mig på något sätt eller att jag ska trivas att umgås med dem. Men det finns alltid sälsynt folk i världen :) |
Citat:
|
Citat:
|
Tycker det är bra med åldrar. Jag gillar min ålder som fan. Och jag har inget emot ålderindelningar heller - i a f inte i dom flesta fall.
|
Citat:
|
Citat:
På samma sätt tycker jag att det är trist att aktiviteter för sonen är strikt indelat (tex vissa öppna förskolor; babygrupp, småbarnsgrupp, barngrupp - samma med babysim, förälder-barngympa osv osv). Han tycks uppskatta små bebbar som mest ligger å sprattlar lika mkt som äldre barn att se upp till/springa efter - och det är ömsesidigt. Hans ena "bästa kompis" är 5 år, den andra lite yngre än honom men han garvar gott å busar med båda. Fenomenet att åldersindela förbryllar mig lite faktiskt. |
Citat:
|
Åker ner till sthlm för metallica ett gäng på 6 pers. Vi är 17-37 år och jag mittemellan.
|
Vilka dåliga alternativ i pollen. Snacka om ledande. Man kan ju tycka att det är trevligt att träffa yngre och äldre - även om man tycker att det är bra att i en del fall ha åldersindelning.
|
| Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:58. |