Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Träningsjournaler & Bilder (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Kicking my body's ass (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=96749)

Wave man 2007-06-21 23:08

Kicking my body's ass

Har äntligen hittat till kolozzeum där jag nu lurkat runt och fått tips och inspiration. Tanken är att starta en träningsjournal för att motivera mig och lättare kunna övervaka framgång och motgång!

Lite Tolstoy-varning nu.

Det här är dagsläget. Över sommaren är jag hemma (i Växjö) från Lund där jag pluggar och inte rör på mig över huvud taget. Kilona har börjat komma rätt bra (alltså dåligt) nu och jag tänkte att nu får det fan vara nog - nu får jag ta tag i mitt liv. Tack och lov så har fläskkilona fördelat de sig rätt bra över kroppen så att det inte ser groteskt ut.

Under tonåren, i högstadiet och gymnasiet så tränade jag kampsport och var rätt fit för det. Efter gymnasiet fortsatte jag i några år innan jag fet-tröttnade, iaf för tillfället. Det kulminerade i en (dröm)resa till staden Deng Feng i Kina där jag tränade shaolin kung fu på nybörjarnivå i ett 2.5 månader. Jag gick ner 6 kilo, från 75 till 69 kilo.

Här är en bild från då:

Före

Och här är en, tyvärr symptomatisk, bild från nu (efter):

Efter

Så... nu tänkte jag börja träna igen. Inte kampsport denna gång, utan gym + jogga. Har köpt bra springskor och klarar ca 2.5 kilometer innan jag kollapsar. Har köpt sommarkort på billigaste gymmet i stan i en källare utan dusch. Stämningen är väldigt skön och benmaskinerna är väldigt oanvända. Men så är det kanske på alla gym?

Lite stats:

Ålder: 23
Vikt: ca 84
Midja: 93 cm
Bröst: 104 cm
Underarm: 31 cm
Biceps: 34.5 cm
Vader: 42 cm
Lår: 62 cm