![]() |
Gå upp i vikt ?
Hej!
Jag har ett problem. Jag kan inte gå upp i vikt ! Helt omöjligt. Jag ökar i omkrets på armar, ben, bröst och mage men vikten står stilla. Jag äter mycket varje dag, bl.a. 3 portioner gröt på kvällen och även ibland på morgonen om jag har tid. Jag är 18 år och väger 62 kg och é 178 cm lång. Hjälp någon ! |
Du kan gå upp i vikt. Problemet är att du inte äter tillräckligt mycket.
|
Citat:
Finns inget annat du kan göra.. |
jag trodde också att jag inte kunde gå upp i vikt. Det är bara att ta sig i kragen och äta mer. Det finns inga andra sätt. Du behöver inte äta mer än nån annan.
Skulle du räkna ihop allt du äter på en dag skulle du märka att det är långt ifrån mycket. Jag har också vägt 60 kg. |
Citat:
|
Citat:
Kalorisnålt är det också. |
Häll rapsolja i gröten. Bra grej för att öka energiintaget.
|
risgrynsgröt äter jag, oftast. Kan hända att jag äter havre nån gång ibland. Om jag inte äter Havre måste jag äta efter typ 30 minuter igen tro mig, jag blir aldrig mätt i mer än 1 - 1,30 h. Morsan klagar att jag äter alldeles för mkt, men det gör ju som vi alla vet, alla tonåringar. De jag jämfört med i min ålder + vuxna män äter jag mer än. Helt sjukt, kan bero på att jag har grym ämnesomsättning har jag hört.
|
Citat:
|
Ät 8-9 gånger om dan, stora portioner. Gärna mycket fett i maten.
|
Kan ju göra en lista på vad jag äter en normal dag:
Frukost: Fil o flingor eller gröt med 3 mackor och ett glas vatten. Lunch: Skolmaten, mycket varierande, äter mkt där också. Kan hända att man går ner på stan o käkar en par korvar eller käkar en stor macka. När jag kommer hem vid 4 äter jag fil o flingor + återigen 3 mackor. Sedan springer jag o äter allt möjligt innan middag. Middag: Brukar äta 3 - 4 portioner mat, vad som än serveras, allt går i. Dricker några glas vatten till. 1,30 h senare fixar jag risgrynsgröt / havre eller ibland mannagryn om risgryn é slut. Äter mackor och dricker vatten till. Innan jag lägger mig Käkar jag någon macka kan hända att jag äter glass också. Så ser mitt dygn ut ungefär. |
det där är inte särskilt mycket
inte i närheten av vad jag äter.. satsa på fler mellanmål och stadigare kvällsmat. typ rester från middagen |
Citat:
|
Testa skriv upp allt du äter imorgon och räkna ihop kalorivärdet. Det kommer inte att bli mycket.
|
Drick något med mer energi typ mjölk eller juice, mättar inte så mycket
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:58. |