![]() |
Näringstajming vid lång intervallträning (typ) på morgonen?
Jag har ett sparringpass (MMA) på lördag "morgon", ca 1-2 timmar efter att jag har vaknat och undrar hur näringstajmingen bör se ut för återhämtning och prestation?
Just nu kör jag: (ingen frukost) (under passet) 10g EAA + 60g kolhydrat (efter passet) Måltid Hur näringstajmar man konditionsintervall-pass i allmänhet när fettförbränning och kvävebalans (deff) ligger i fokus? |
Ät ingenting innan, ät frukost direkt efter. Jag skulle inte kunna prestera med massor av mat i magen.
|
Just därför jag kör med sportdryck under passet med EAA och kolhydrat. Finns det en bättre lämpad sportdryck för detta eller är EAA + malto det bästa?
|
Kliv upp tidigare? Vad är probelmet?
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
fettförbränning och kvävebalans du talar om dessa två som om du viste nått om det, samtidigt denna fråga hmmmmm??? det går inte i hop.
följ rådet att gå upp tidigare (men som jag sa du borde ha vetat det innan ordet kvävebalans blev en del av ditt vokabulär). mvh |
Citat:
|
Enklaste sättet utan att larva runt med massa tillskottsonani i tron att detta är "mirakelopti" är helt enkelt en redig omgång mat på kvällen innan.
Du kommer inte vara hungrig när du vaknar och du kommer ha tillräckligt med lagrad energi i kroppen till passet, problem solved! |
med frullen eller rent generelt
|
Är man vältränad men inte på elitnivå inom konditionsgrenen spelar det ingen roll för prestationen eller metabol påverkan om man fastar eller är kolhydratladdad. Gör så som du trivs bäst med.
Citat:
|
ett rejält mål på kvällen innan, för att sedan ha tillräckligt med energi för att lägga focus på fett FÖRBRÄNNINGEN..............g d boy! du måste ligga lågt på tha carbs under de 20g k (glukos som hjärnan kräver för att fungera) ha ha ha skoja lite på slutet ta inte illa upp.
|
Ok, thx för svaren!
|
| Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:07. |