Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Hacky Sack (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=91730)

PowPow 2007-03-27 23:22

Hacky Sack

Någon som spelar hacky sack? Perfekt sysselsättning nu när värmen börjar komma :)

One man show!

Som det bör spelas, enligt mig. Mindre seriöst alltså :D

Dumleman 2007-03-27 23:27

Ser svinsvårt ut.

PowPow 2007-03-27 23:30

Citat:

Ursprungligen postat av Dumleman (Inlägg 2189739)
Ser svinsvårt ut.

Jo, men övning ger färdighet.

Sen kan man alltid börja med en större säck än de som används i filmerna ovan (speciellt första). Och tricksen kan man ju också vänta med. Steg 1 lär är väl att kunna hålla säcken i luften bara :)

Är man många som kör så underlättar det också, för då behöver man ju inte placera passningarna lika väl. Är man många i en ring så är det alltid nån som får den, även om det blir lite snett.

burre 2007-03-28 00:46

Otroligt grymt! Det här känns som min tråd, har försökt flertalet gånger att börja med footbags men det brukar alltid sluta med att jag går tillbaka till att ploja med en vanlig fotboll. Tillgängligheten är dock ett stort plus.
Brukar vara rätt svårt att få ihop en tillräckligt stor cirkel med folk som inte missar på första sparken dock. Alla har inte spelat lika mkt fotboll och/eller har inte samma skadade intresse för att jonglera med små tygpåsar.

Killen i första filmen var MAD !!

Powpow kör du nåt själv?

PowPow 2007-03-28 00:53

Citat:

Ursprungligen postat av burre (Inlägg 2189782)
Powpow kör du nåt själv?

Ja, fast jag är ganska kass. I slutet av förra sommaren var jag hyffsad. Inga ubertrix dock. Typ kunna dämpa på foten, smacka till säcken under andra benet (hrm.. vet inte hur jag ska förklara, men typ basic-"trick") och hålla den i luften relativt säkert med alla sidorna av foten i alla fall. Sen handlar det ju jäkligt mycket om vem man lirar med. Bodde i barcelona förra året och där var det skitmånga som spelade. Lirade man med fokl som var grymma så blev det ju bra flyt och då är det väl lättare att bli bättre.

Tillgängligheten är ju det absolut bästa. Ha en liggandes i väskan och plocka fram vid behov :)

Har bara kört en gång i år, och då med bara en person. Han hade aldrig kört innan, men vi körde med en ganska stor säck så det gick relativt bra ändå.

Yankeee 2007-03-28 05:19

Varför är det bara drägg som spelar? :D

Jay-Z 2007-03-28 06:19

Jag spelade det...

...på Commodore 64. Summer Games tror jag spelet hette.

Kabuto 2007-03-28 15:29

Jag har spelat hacky sack i flera timmar nu men fortfarande inte vunnit, vad gör jag för fel ?!?!? *gah!* *mini*

burre 2007-03-28 15:37

Köp 3st istället, de gröna rekommenderas. Fast har du redan ätit så betta högre!

psirus 2007-03-28 15:38

Jag kör lite är inte heller speciellt bra. Klara någon clipper förra året typ den nivån. Men de är satans kul samla ett gäng stå i ring å leka lite me några öl!

psirus 2007-03-30 18:30

Års premiär idag. Inga stordåd direkt men de va roligt, lite basic stalls och hålla bollen i luften va de som gällde.

Nu är vi igång och slutar inte förens snön kommer.

Footbag är ingen boll det är en livsstil ;)

PowPow 2007-03-30 19:21

härligt psirius! mer hack till folket :)

psirus 2007-03-30 20:07

va kör du för skor Pow?

PowPow 2007-03-30 21:20

Citat:

Ursprungligen postat av psirus (Inlägg 2195641)
va kör du för skor Pow?

antingen klumpiga skateskor eller vans chukka. mer känsla i vansen, och mycket lättare att dämpa säcken, men större träffyta med skateskorna, så det blir ju säkrare på så vis.

själv?

Pez 2007-03-30 21:21

Citat:

Ursprungligen postat av PowPow (Inlägg 2189735)
Någon som spelar hacky sack? Perfekt sysselsättning nu när värmen börjar komma :)

Hur ställer ni er till skaderisken när det kommer till Hacky Sack?

:D

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:49.