Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Kost & Näring (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=5)
-   -   Nya Magnum Colombia! (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=90732)

Scratch89 2007-03-12 15:07

Nya Magnum Colombia!

Har ni smakat den nya Magnumglassen? Själv slickade jag av sista biten av pinnen för en kvart sen. Underbart god! Den slår nog faktiskt ut min gamla favorit Magnum Mandel från toppen. Har ni inte provat; testa redan idag! Denna glass i det underbara vårvädret är svårslaget! :thumbup:

http://www2.gb.se/iceCreamInfo.asp?icid=29

Raggis 2007-03-12 15:11

Kan ej, deffar :(

Sheogorath 2007-03-12 15:12

Oh jag vet vad som händer på fredag. :D

Sheogorath 2007-03-12 15:14

Citat:

Ursprungligen postat av Raggis (Inlägg 2153867)
Kan ej, deffar :(

Energi in, och energi ut. Sänk ditt fettintag med 21 g, ditt kollisintag med 33 g, och ev. ditt proteinintag med 3,8 g en dag, så får du äta din glass. Om du, liksom jag, inte pallar att räkna om saker i din vardag utan kör på din kostschema till 100%, så får du snällt liksom oss andra vänta till din ätardag. För sådan har du väl, pöjk? ;)

Yes 2007-03-12 15:44

Nu börjar det ju nästan bli vårväder ute, det tycker jag är värt att fira med en glass även om man deffar. :)

Scratch89 2007-03-12 16:59

Citat:

Ursprungligen postat av Sheogorath (Inlägg 2153868)
Oh jag vet vad som händer på fredag. :D

*drool* Underbart god! Dock måste man äta minst två stycken, när man väl unnar sig. :D
Jag ska testa de andra nya smakerna ett par veckor framöver, jag kan återkomma med resultat på msn. *cupid*

Cerberus 2007-03-12 17:04

oj jävlar den såg god ut :D

Mantus 2007-03-12 17:05

Citat:

Ursprungligen postat av Scratch89 (Inlägg 2153855)
Har ni smakat den nya Magnumglassen? Själv slickade jag av sista biten av pinnen för en kvart sen. Underbart god! Den slår nog faktiskt ut min gamla favorit Magnum Mandel från toppen. Har ni inte provat; testa redan idag! Denna glass i det underbara vårvädret är svårslaget! :thumbup:

http://www2.gb.se/iceCreamInfo.asp?icid=29

Jag har goda erfarenheter från Colombia så glassen skall avnjutas på fredag.

Raggis 2007-03-12 17:10

Citat:

Ursprungligen postat av Sheogorath (Inlägg 2153876)
Energi in, och energi ut. Sänk ditt fettintag med 21 g, ditt kollisintag med 33 g, och ev. ditt proteinintag med 3,8 g en dag, så får du äta din glass. Om du, liksom jag, inte pallar att räkna om saker i din vardag utan kör på din kostschema till 100%, så får du snällt liksom oss andra vänta till din ätardag. För sådan har du väl, pöjk? ;)

Nej, har inte ätardagar ;) Har lyckats avvänja mig. Så, känner inget sug längre :) Men, tack för att du tog din tid o redovisa hur jag eventuellt skulle ha gått till väga, om jag nu mot förmodan skulle velat ha ätit en glass *kissass* :)

Slartibartfast 2007-03-12 17:47

Citat:

Ursprungligen postat av Sheogorath (Inlägg 2153876)

Precis. För ätardagar är magiska och då gäller inte kalori in/ut.

Känner man för en glass så tar man en glass. Det behöver inte vara på en ätardag, men man behöver ju inte göra det varje dag heller.

regus 2007-03-12 17:49

Jag ska nog pröva Magnum Equador Dark och Magnum Strawberry White.
Såg jättegoda ut*drool*

Cerberus 2007-03-12 17:53

Citat:

Ursprungligen postat av Slartibartfast (Inlägg 2154195)
Precis. För ätardagar är magiska och då gäller inte kalori in/ut.

Känner man för en glass så tar man en glass. Det behöver inte vara på en ätardag, men man behöver ju inte göra det varje dag heller.

de som deffar tänker nog mer i svart eller vitt.

Raggis 2007-03-12 19:13

Citat:

Ursprungligen postat av Cerberus (Inlägg 2154207)
de som deffar tänker nog mer i svart eller vitt.

Tyvärr :(

Sheogorath 2007-03-12 19:21

Citat:

Ursprungligen postat av Raggis (Inlägg 2154120)
Nej, har inte ätardagar ;) Har lyckats avvänja mig. Så, känner inget sug längre :) Men, tack för att du tog din tid o redovisa hur jag eventuellt skulle ha gått till väga, om jag nu mot förmodan skulle velat ha ätit en glass *kissass*

*lyfter på hatten*

Hoppas att du såg den vänskapligt ironiska tonen ;) Nej, jag har sagt att jag inte ska skriva någon annanstans än i träningsdagboken och i filmtråden, så jag säger adjösan! :D

Cerberus 2007-03-12 22:21

Citat:

Ursprungligen postat av Raggis (Inlägg 2154374)
Tyvärr :(

hehe, lugnt! Så är det nog för de flesta som är "fast" i våran träningskultur :) på gott och ont förstås.

Personligen får jag nog vänta med att uppnå ngn toppform tills jag fått en balans i mitt vardagliga liv..

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:07.