![]() |
Hjälp att bränna ut på DVD!
Tjao.
Jag hade planer på att bränna ut Prison Bräjk (sesong ett), och räknade med att få hosta upp med 2/3 DVD's. Men ack så fel jag verkade ha. Först testade jag att bränna "DVD DATA", eller något liknande hette det. Nu fick jag visserligen med ~8 avsnitt på varje DVD, fast det gick ej att spela upp i dvdspelarn. Sen testade jag att bränna "DVD Movie", fast då räckte det att jag drog över 2 avsnitt á 250mb för att fylla DVD'n. Jag undrar alltså hur jag skall bränna för att få med mer än 2 avsnitt per dvd *gah!* Kanske värt att nämna att jag använt Nero för att bränna. Alla tips välkomnas :Virro |
Citat:
Lösningen är om du 1 har en DVD spelare som grejar AVI/DIVX alternativt 2 bränner ut som VCD eller SVCD och såsätt tullar ner kvaliteten en hel del. Alt 3, köper Boxen och ser glad ut. |
Skaffa en dvd-spelare som kan spela Divx/xvid sen bränner du DVD data igen :P
|
Citat:
Fråga: Hur brännar jag ut det som VCD? :smash: |
Citat:
|
Citat:
VCD kvallen kan väl jämmföras med en dålig VHS typ. |
Citat:
Citat:
|
Du _kan_ även om du använder dig av Nero använda subprogrammet Nero Vision. Det konverterar om videofilerna som du sedan kan bränna ut på en dvd och stoppa in i dvd spelaren
Detta tar dock enorm tid om du ska göra det på en serie säsong Edit: XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX nej inte uppmana piratkopiering. |
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:50. |