![]() |
Vinterbulk FTW
Yes. Nu är det äntligen dags igen att dra igång en Vinterbulk.
Min kropp behöver 3000 kcal circus för att klara sig utan att jag ska gå ner i vikt. Så jag tänkte ligga runt 3400 kcal under min bulk. +- 200. Detta har jag tänkt mig att äta var dag. Måltid 1. Whey80, havregrynsgröt 1-2dl. 2 ägg. Måltid 2. Kesella, 1 äpple. Måltid 3. En halv kyckling, 2dl fullkornsris, sallad och lite sås. Måltid 4. 2 konserver Makrillfileer i tomatsås, en apelsin. Måltid 5. Magert kött 200g, 2dl ris, sallad sås. Måltid 6. Äggröra(5ägg) 1 banan. Gainer Pro efter träning. (5 dagar i veckan) Skulle gärna vilja ha lite respond på detta om det verkar uppfyla mina behov. Ska jag byta ut något mot något annat etc. Tack på förhand. |
Är sallad=grönsaker av värde eller tomat/gurka/bladsallad. Det ska finnas bra grönsaker så som paprika morot broccoli spenat osv.....
Är äggröran råa ägg eller tillagade? De ska vara tillagade på valfritt sätt. |
Tittade snabbt på det och drog lite i huvudet och tippar på att där är ungefär 2200 kcal.. Det där är riktigt lite mat.
|
3400 (till 3700) kcal det har jag själv legat på under en bulk :-)
Då åt jag väldigt enformigt. Den dagliga kosten var typ: 1 kilo kycklingfileer 500g pasta 500g frysta grönsaker 1 liter mjölk 1 avocado/morot/äpple 5 burkar makrill i tomatsås (175g/styck tror jag) 1-2 dubbelmackor polarkraft med kvarg och lingon (lol) 1 vassledrink (40g) hmm, nu undrar jag om jag räknade rätt då, en lyckad bulk var det dock! 4 kg kvalitetsmassa (och styrka!) på 2 månader. Där har du nåt att jämföra med iaf :) |
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:01. |