![]() |
Filmer som är lika
Här tycker jag vi ska skriva upp filmer som liknar varandra.
Jag börjar: Pointbreak med Keanu Reeves OCH The fast and the furious med Vin Diesel. Likadan Handling. Polis går undercover, blir kompis med bovarna och kär i en tjej. Släpper boven i slutet av filmen.... |
Beyond the Law med Charlie Sheen.
Han går undercover för att infiltrera bikergängen. |
Citat:
Alla filmer i Hollywood har mer eller mindre: 3 akter, 10 min in i filmen händer något speciellt, en hjälte en antagonist. Remember the Titans, Hoosiers, Coach Carter, Friday Night Lights (tror jag, har inte sett den), The Miracle... |
Hämnd-tema.
76.7 % av alla Hong Kong-filmer från 70 och 80-talet. You killed my Teacher! Now i am here for revenge! - Kille får rejält med spö, träffar mästare, träningssekvens cirkus 50 minuter in i filmen och sen hämnden mot skurken på slutet. http://ec3.images-amazon.com/images/...057206914_.jpg |
Alla meteorit-filmer som kom i slutet på 90-talet
|
Crash och memento, fast Crash är bra.
River Kwai, Papillon, Great excape. Crouching tiger, Hero Equilibrum, Matrix Hellboy, Daredevil finns massor som sagt Lite offtopic, vad heter filmen där en äldre man ger sig iväg på sin åkgräsklipare(?) för att hälsa på sin bror. Skulle vilja se om den, har för mig den var bra. |
aha hittade, The Straight Story hette den.
|
The longest yard och mean machine
|
Citat:
Annars är Terminator, T2 och T3 rätt lika. |
Citat:
|
Citat:
|
Bareback Mountain och King Kong VS Godzilla.
Samma chemistry mellan Heath Ledger och Gaycowboy # 2 som King Kong och Godzilla. Lika bra effekter, samma tema. |
Citat:
Hero och Crouching Tiger? (Är ju ungefär som att säga all tecknad film är likadan)... |
Citat:
Tack o hej! Edit: Spiderman 1,2 *fniss* |
Citat:
Baserad på verklig story åsse. |
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:09. |