![]() |
Bra dator detta?
Jag har en:
AMD Athlon XP 2600+ 1,91 GHz 256 MB RRAM (ramminne) NVIDIA GeForce2 MX 100/200 (Grafikkort) Moderkort vet jag inte vad jag har. Räcker det att jag koper bättre grafikkort och mer ramminne för att få en hyffsad spelmaskin eller är ett proccessorbyte rekommenderat också? |
Duger att surfa på, lyssna på musik och filmtittande, ordbehandlande osv. men ska du spela bör spelen ha en 3 år på nacken eller så för att flyta på, det är ingen monsterdator direkt.
|
Nöjer du dig med att spela på sämsta inställningarna så.
|
Tilläggas bör att det är ruskigt lite ramminne, att köra windowsxp på det systemet kommer att vara plågsamt, speciellt med lite program igång i bakgrunden typ antivirus, brandvägg mm.
Dessutom låg det grafikkortet i budgetsegmentet redan när det kom. så det är inget att räkna med. skulle inte ge mer än en tusing för den häcken |
Byter du ut grafikkortet mot ett Geforce 6600 GT eller motsvarande samt uppgraderar till 1 gig ram så har du en fullt duglig speldator för 2000 kr.
|
Citat:
|
Citat:
Hur kollar jag upp vad jag har för moderkort? |
Citat:
Öppnar datorn, eller laddar ner någon freeware som t ex everst. |
Citat:
|
Citat:
Ska du köpa eller sälja systemet? Vad är det för hårddisk? är det något annat trevligt med, pris osv? |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Har en 2500+ och ett radion 9800pro i mitt gamla system, tillsammans med bra med ramminne så är det en "skaplig" spelburk, dock inget för oblivion eller nya tyngre spel |
Jag skulle tagit en titt på nätagget också.
|
Jag har en AMD XP2000+ dvs 1,67Ghz. Ett ganska lågt preseterande moderkort från Asus, 768MB lite blandade märken av RAM-minnen och ett Asus GeForce 6600GT. BF2 går finemang på mediuminställningar i 1024*768, vilket är rätt lagom. HL2 kunde jag lira på nästan max... hmm, vilka mer spel lirar jag? Quake 4 om det nu säger er nånting, medium-bra inställningar där också. Iallafall, jag har kunnat spela precis alla spel som kommit ut med tillfredsställande grafik. Och detta med en dator som har en ganska mycket klenare prolle än du.
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:28. |