![]() |
trådlöst istället för sladd?
Ska flytta datorn till ett annat rum, men stereon står kvar på samma ställe. Funderar på om man ska köpa nåt trådlöst system för att få ljudet till stereon istället för att dra en sladd.
På netonnet.se finns t ex Avant som har nån för 399kr. nåt att ha? |
Hur kräsen är du? Var har du för sladd i dagens läge?
|
vanlig audiokabel, va nu de kallas. Jag är såpass kräsen att jag vill ha bra ljud fritt från störningar (inte kräsen alls då...) . typ som det är nu :)
|
Då blir det säkert bra med en trådlös överföring. Dock är väl inte Avant ett märke med så bra prylar. M3 gjorde test av sånna här för ett tag sen... jag ska se om jag hittar tidningen. Hold on :)
|
härligt, jag väntar :)
|
Hittar inte den exakta tidningen, men de har ett register över en stor del testade produkter. #2 2004 testade de bland annat en av märket Trust och modell 120V som fick betyget 9, vilket är skitbra i denna tidningen. Du hittar den hos Webhallen för 545kr. Vid testet kostade det närmare 800kr, så det har blivit billigare :)
Klick Nu var ju detta 2004, och det har gått två år... men det som var bra då kan inte vara så himla dåligt idag. Du blir säkert nöjd. Det spöade t.ex. Philips system som kostade 2500kr. |
ok jag ska kika närmre på det, tackar :)
|
Hehe, läste precis på internet att det där Trust 120V inte riktigt gillar trådlöst internet. Har du det?
|
nej jag kör med en gammal hederlig kabel :)
|
Gött. Det är bäst ;)
Bor du i lägenhet? För då är risken rätt stor att grannarna kan ha saker som stör. Microugnar, andra trådlösa lösningar och starkare elektroniska prylar kan lätt störa ut sånna saker tyvärr. |
ja det är lägenhet. får kanske dra en sladd iaf... men lite snyggare än utmed golvet :D
|
Ähh, släng en sladd längst golvet bara ;)
Så det är bara ljud du ska överföra, inte bild? |
det känns inte helt omöjligt att trådlöst kan funka bra, beror väl lite på vilken frekvens och så, men kabel är ju klart det säkraste alterantivet. går ju fixa snyggt, borra lite hål i väggar och så te he he
|
det är bara ljud just nu, min dator är för seg för att se på film på.
Baan: ja hål kommer det bli om jag drar en sladd :) |
Citat:
http://www-etsi2.ugr.es/alumnos/mlii...do%20Eniac.jpg |
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:10. |