![]() |
Spydde i samband med fysträning.
Var på fysträning med boxningen där vi körde från början lite grod hopp 2x60 sen skulle vi jogga av lite då känndes mina ben som smör helt tomma sen när vi skulle köra sprinter så känndes de som att jag skulle spy men jag körde på men sen när jag sprungit klart så spydde jag lite och gick därifårn och sen spydde jag som fan . Vad kan detta bero på ? kan de vara att jag åt en halvtimma före ? fullkornsmakaroner och köttfärsbiffar ? . Kan tillägga att jag aldrig kört så hårt fys pass i hela mitt liv.
|
Citat:
|
Man spyr inte av "för hård" träning bara av felaktig mat..
|
Citat:
Edit: det är ingen som helst omöjlighet att hård träning orsakar kräkningar, för att klara upp missförstånd, för läsare som inte kan läsa mellan raderna. ;) |
Citat:
Vill du följa med på ett pass backträning? |
"Lactic acid builds up in your legs quicker than it can be removed. When this happens hydrogen ions dissociate from the lactic acid causing us to stop exercising (or vomit)."
Gladiator training, J Berardi |
Citat:
|
Citat:
Jag har flera gånger utsatt min kropp för ganska extrema påfrestningar. Tränat intervall och backträning så hårt att jag knappt har kunnat stå på benen. Sprungit långpass där kroppen bokstavligt talat tvingade mig att sluta för att benen inte orkade bära kroppen. Mm. Har aldrig varit nära att spy av detta. Det som däremot har hänt några gånger är att jag har varit nära att spy p.g.a. andra faktorer, ex. mat, men det har faktiskt inte varit under de mest extrema passen. |
Att säga att utmattande träning inte kan orsaka kräkningar är fel. Bra många av dom sprinters jag tränat och arbetat med har rapporterat det fenomenet vid utmattande mjölksyreträning.
|
Citat:
*edit* Nu kom jag på varför jag reagerade också. Det var ditt första inlägg. |
Så att du inte har spytt under dina "monsterpass" är ett bevis på att man inte kan spy av hård träning? vad ville du få sagt? att du tränar hårt, eller inte spyr?
|
Citat:
Hurvida folk på forumet tror att jag tränar hårt eller inte ställer jag mig ganska likgiltig till. |
Nej, vem har trott att man måste spy när man tränar hårt?
|
Citat:
|
Citat:
Citat:
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:36. |