![]() |
Filmtips-tråden.
Jaha, nu sitter man här en fredagkväll, förkyld förstås. Ge mig lite filmtips.
Kan själv tipsa om Nyckeln till frihet, eller The Shawshank Redemption som den heter på engelska. Det är en underbart bra film. Handlar om en kille som döms för mord på sin fru som är otrogen mot honom. Men det är inte han som har slayat henne. kolla på den. |
såg just Cursed.. en skräckis av wes craven, var väl kanske inte världens bästa film men vafan det är ju halloween tider, då får man offra sig :thumbup:
|
Finns ju massor av filmer som är bra t.ex.
Boondock saints Assault precinct 13 Layer Cake Be cool Cinderella man The woodsman Sedan har du alla klassiker som scarface, goodfellas osv |
Battle Royale, om du inte har sett den ;D
|
Quotar mig själv från en tidigare lika dan tråd :P (exakt lika dan faktiskt.. också sjukling som behövde filmtips:P)
Gudfadern - Alltid självklart =) Meet the Fockers - barnsligt trevlig underhållning för slötittande ^^ En kvinnas doft - Al Pacino. För er som inte sett den, låt er inte luras av namnet. Morsan ville att jag skulle se den, och jag var totalt ointresserad. Trodde det skulle vara ett smörigt kärleksdrama. Men icke. Kanonbra film! Hooyaa A beautiful mind - Russel Crowe i bra psykologiskt drama. Zoolander - Också halvbarnslig humor men vansinnigt rolig =) Ben Stiller Indiana Jones-filmerna - Alltid lika trevliga äventyrsfilmer. Kan ses flera gånger Top Gun 80-talsklassiker med b.l.a Tom Cruise, på staternas tuffaste stridspilotskola. Efter att ha sett denna första gången var jag fast besluten om att bli stridspilot :D Antitrust/Conspiracy.com Om man är datorintresserad är den här filmen extra bra. Funkar bra för andra också. Spännande dramathriller om dödlig konkurrans. Några av de jag kunde komma på nu =) Skrev de filmer jag själv känner skarpt för. Finns många fler, men någon av dessa borde säkert passa |
Citat:
|
Citat:
|
Om du inte har sett Gothika så gör det.
|
Citat:
|
såg precis klart night of the hunter
och även om det inte är en klockren 10 är den ändå sevärd och mitchum är riktigt riktigt bra i en av huvudrollerna. |
|
DEAD MEAT
komedi! |
La Haine (Tror den heter "Medan vi faller" på svenska) Grymt bra fransk film, och ohyggligt aktuellt ämne om jag inte missförstått nyheterna
Hero är ju given! Wu-ming kickar allt och alla. Likaså House of flying Daggers. Även "Crouching Tiger..." är bra, men Hero är fan bäst av dem. |
madagascar är senaste mästerverket.. skrattade halv ihjäl mig när jag såg den :laugh:
obs! se den på engelska, dub är alltid sämre :( |
Citat:
Har hört fler rekommendera den, får kanske bli fransk film ikväll :) |
| Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:32. |