![]() |
Bra rockmusik
Mina kära vänner. Nu är det så att allas favorit bolio har planerat att börja lyssna på rock! Jag vill alltså ha lite tips från er på riktigt bra band, sångare och låtar. Och då pratar jag inte om mainstreamskit som spelas på MTV. Jag vill åt riktig rockmusik på samma sätt som jag spyr när jag lyssnar på 50 Cent och onanerar till N.W.A. och Immortal Technique.
Hjälp en gammal man i nöd! |
Slipknot
In flames System of a down Mustasch Testament Entombed |
Vilken typ av rock? Hårdrock? Black Metal? Gubbrock?
|
Jag kräver härmed att karatekid bannas permanent.
ACDC - Hard As A Rock Bon Jovi - Lay Your Hands On Me Dream Evil - Lets Make Rock Europe - Heart Of Stone Halford - Resurrection Halford - Silent Screams Iron Maiden - Judas Be My Guide Judas Priest - All Guns Blazing Judas Priest - Electric Eye Judas Priest - Freewheel Burning Judas Priest - Painkiller Manowar - Call To Arms Metallica - Master Of Puppets Mötley Crüe - Primal Scream Ozzy Osbourne - Perry Mason Scorpions - Rhythm Of Love ZZ Top - I Got The Message Där har du några väl utvalda låtnamn. Lyssna lite så får du en bild av vad som är bra rock/metal, kolla upp albumen därefter. |
all rock som bildades på 70-tidiga 90 talet är ju bra.
|
Sånt som AnabolicProtein postar är bra! Men allt är välkommet. Hårdrock och metal är det jag är intresserad utav! Meeeeeeeeeera!
|
Citat:
Anyway, rock är ju otroligt brett. Det blir en jävla massa lyssnande innan du kan avgöra om du gillar rock eller inte. |
Avenged Sevenfold "City of Evil"
Frameshift "In Absence of Empathy" (gamla Skid Row sångaren) Orkar inte mer :D (valde lite annorlunda grejer) |
Bolio - of course ;)
Loke - vad fan är det för fel med Judas Be My Guide? Finns få Maidenlåtar som är bättre. Förresten, min bannade vän Myten skickar sin lista genom msn: Tim Capello-Still Belive, CC Catch-Heaven and Hell, Nick Cave-Do you love me, Ashlee Simpson-Giving it all, Tio and Tarrantula-After dark, Tangerine Dream-Sun Gate, Den Harrow-Catch the Fox "DETTA ÄR ROCK! PLAIN ROCK" //Myten |
Några av de band jag gillar som skulle kunna klassas som rock med en vid definition:
Goldfinger Marit Bergman Live Marit Bergman Offspring Marit Bergman Foo Fighters Marit Bergman Staind Marit Bergman och så såklart gamla godingar som Maiden, AC/DC och Metallica. (Ja, jag vet att Marit inte platsar bland rocken, men jag försöker med subliminal kommunikation. Vore det inte gulligt om Bolio satt ute i förorten och fick ett obegripligt sug efter att bli indieprinsessa?) |
Cradle of filth
Downing pool Dimmu borgir Pain Norther Sepeltura Revolver |
Tja, jag ser mig själv som ett stort maiden fan, men har aldrig gillat just den låten. Trodde faktiskt inte någon annan gjorde det heller.
|
Bra rock finns det mycket av. Men här kommer iaf några band jag tycker du borde kolla lite närmare på:
Stage Dolls Axel Rudi Pell ZZ Top Malmsteen U2 Sweet Queen Doors Sonata Arctica REM Mike Tramp White Lion Whitesnake Meat loaf Luca Turilli Rhapsody Kiss In Flames Europe Edguy Eagles och slutligen Springsteen =) Om låttips önskas så får du höra av dig :D |
blink-182
Green Day :D |
aah, jag ser att min trogne vapendragare inom rocken AnabolicProtein varit framme redan :thumbup:
Jag fortsätter med: Ozzy Osbourne - Bark at the moon Ozzy Osbourne - Perry Mason Black Label Society - Demise Of Sanity Black Label Society - Counterfeit God Alice Cooper - I'm Eighteen Alice Cooper - Desperado Yngwie Malmsteen - Rising Force Saxon - Princess Of The Night |
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:07. |