Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Tips på grejer att köpa i Kina? (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=42219)

bear.flowertwig 2005-04-21 15:58

Tips på grejer att köpa i Kina?

Vad är billigt där(Beijing)? Mindre prylar att ta med hem.

victor_n 2005-04-21 15:58

Ris?

The_RobRoy 2005-04-21 15:59

Förstärkare, mp3 spelare, allt som har med elektronik att göra :)

bear.flowertwig 2005-04-21 16:06

Citat:

Ursprungligen postat av victor_n
Ris?

Du har nåt konstigt litet skräp på axeln. Tvätta kamerlinsen, alternativt dig själv bättre.

victor_n 2005-04-21 16:07

Citat:

Ursprungligen postat av bear.flowertwig
Du har nåt konstigt litet skräp på axeln. Tvätta kamerlinsen, alternativt dig själv bättre.

hahahah *slap*

bear.flowertwig 2005-04-21 16:09

Citat:

Ursprungligen postat av The_RobRoy
Förstärkare, mp3 spelare, allt som har med elektronik att göra :)

Jo, så långt hade jag nog tänkt själv också... *rolleyes* ;)
Nån som kanske har varit där och vet vad/var man ska kika?

bear.flowertwig 2005-04-21 16:11

Citat:

Ursprungligen postat av victor_n
hahahah *slap*

Passa dig grabben. Annars ska du minsann få smaka på bulk...
500 kg ris rakt upp i mumindalen! :booty: :whipped:

victor_n 2005-04-21 16:24

Citat:

Passa dig grabben. Annars ska du minsann få smaka på bulk...
500 kg ris rakt upp i mumindalen! :booty: :whipped:

bara 500? tunnis *slap*

Megatuttarna 2005-04-21 16:32

Kläder?

På allt "äkta" man köper här för ett par lax står det "Made in China" och går säkert att få för en 50-lapp liksom

bear.flowertwig 2005-04-21 16:37

Citat:

Ursprungligen postat av Megatuttarna
Kläder?

På allt "äkta" man köper här för ett par lax står det "Made in China" och går säkert att få för en 50-lapp liksom

Hörde om smaklösa dårar som jagar Gåsjackor där(1200:-) men det kan ju kanske finnas annat intressant. Typ ÄKTA Gussi :D

Megatuttarna 2005-04-21 16:38

Citat:

Hörde om smaklösa dårar som jagar Gåsjackor där(1200:-) men det kan ju kanske finnas annat intressant. Typ ÄKTA Gussi :D

PM:a Prankie, hans mor bor där om jag inte missminner.

bear.flowertwig 2005-04-21 17:26

Citat:

Ursprungligen postat av Megatuttarna
PM:a Prankie, hans mor bor där om jag inte missminner.

Tack för tipset. Visade sig "tyvärr" vara Shanghai.

Baan 2005-04-21 18:10

hm jag tänkte innan också liksom, märken är samma överallt fast här tar dom 20ggr så mycket betalt men det finns faktiskt vissa märken som levererar produkter i länder där det inte finns någon kvalitetskontroll av grejer samt att folk köper skitet ändå som har riktig kass kvalité jämfört om man köper dom i ett land där samma skit inte skulle accepteras (iaf i lika hög grad), säg t ex Sverige.

Rent konkret har jag märkt det när jag vart nere i Bosnien (hälsa på släkt och sånt på sommaren) där det är lite som i Kina som nämnt ovan, man kan köpa märkeskälder väldigt billigt, sen kan man köpa massa "Adibas", "Mike" och såna märken med :D Men iaf, för att komma till poängen så hör jag ofta att RIKTIGA märken inte levererar samma kvalité, nu just i det fallet jag kommer ihåg så var det inte kläder det handlade om, men iaf, min faster klagade på att något kännt sminkmärke som fanns överallt i Europa (kommer fan inte ihåg vilket, köper inte så mycket smink själv heh.) inte alls höll samma kvalité där nere som här uppe i Sverige (hon har handlat samma märke här och där nere i företags butik..). Tror det handlar om medveten kvalitetssäkning då dom kan komma undan med det i ett land som är betydligt fattigare och där folk vill ha sina märken, sen om det är kass kvalité, ja det får man ta :)

Fan nu blev det långsökt, men en tanke är att en grej du köper i Kina kan vara sämre kvalité än samma märke du köper här, då det märket kanske inte bryr sig om att leverera samma kvalité i t ex Kina jämfört med Sverige.

zanzi 2005-04-21 18:19

Något innom ljud är väll vad jag tänker på men det kan kosta rätt mycket där också beroende på hur mycket pengar du vill lägga ut.

En Original Da Vinci vore inte helt fel ;)

http://www.hifiprix.com/photo/cd-1a.jpg

AnimalGen 2005-04-21 18:21

En äkta fejk Rolex :hbang:

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:39.