![]() |
Vilken är eran Mr Olympia favorit?
Vilken är eran Mr Olympia favorit?
Som topicen lyder. Berätta varför han är just din favorit och gärna vilken hans starkaste samt svagaste sida var eller är. Jag tänkte göra en poll samt posta lite bilder på deltagarna. Jag skulle uppskatta om ni kunde låta bli att spåra ur i tråden. :) Min favorit får nog bli Ronnie Coleman från 98 då han vann sin första Olympia. Han hade mycket massa men var fortfarande väldigt symmetrisk. Han hade dessutom lyckats pricka formen väldigt bra. Hans armar och rygg var bland det bästa som funnits. 98 hade han även hyffsad separation i låren och ingen GH mage. Dock så har hans vader aldrig varit särskillt bra. EDIT. Jag sjabblade till och gubbarna hamnade i fel ordning. *cry* Bannout och Zane finns på nästa sida. *cry* |
Larry Scott var den första att vinna Mr Olympia 1965. Han vann även 66.
|
1967-69 vann Sergio "The Myth" Oliva.
|
1970-75 och även 1980 vanns av Arnold Schwarzenegger.
|
Dorian Yates!
|
1976 och 81 vann Franco Columbu.
Edit. Skrev fel årtal. |
Dorian. Mest för att han var i ropet när jag började intressera mig för byggning.
Rent kroppsligt så är det Zane. //Jörgen |
1982 vann Chris Dickerson.
|
Lee Haney :thumbup:
Har inga bra svar på varför just han är bäst. Kanske lagom med massa och snygga proportioner. Han hade en bra inställning till träning. " Träna hårt för att du gillar det, inte för att du måste ". Den jag sett i verkligheten, uppträda som aktuell MrO på scen är Samir :thumbup: Bra han med, men inte lika uthållig och inte alltid perfekt när det gäller. |
1984-91 vann Lee Haney. Han har än så länge flest Olympiasegrar.
|
1992-97. Dorian Yates.
|
1998-2004. Ronnie Coleman.
|
Inte för att förstöra i tråden men:
1970-75 och även 1980 vanns av Arnold Schwarzenegger. 1971 och 81 vann Franco Columbu.? både arnie och frankie kan väl inte ha vunnit 1971?? |
Citat:
|
Tog Coleman i brist på annat.
|
| Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:52. |