![]() |
Slappa distanskurser?
Så var man snart färdigpluggad efter fem år på universitet och högskola. Problemet är att jag trivs väldigt bra i min studentlägenhet och vill gärna bo kvar men det kräver 7 poäng per termin. Så jag tänkte skriva in mig på nån slapp distanskurs som kräver så lite ansträngning som möjligt. Nån som har nåt tips?
|
Citat:
|
Något inom media. Vet inte om det finns distanskurser men slappt är det!
|
En annan klassiker är ju att ta "Datorkunskap grund" och liknande om man är hemma på datorer.
|
Nationalekonomi a (halvfart) på t.ex. Lunds Universitet.
:thumbup: |
Citat:
|
Jag pluggar MKV i Gävle. Otroligt slappt. Eller, otroligt mycket studietid att disponera själv kanske det heter... De har vad jag kan se bara en 5 poängs kurs i "TV-produktionens teori och praktik A" inom media på distans, men det finns ju annat. Historia kanske? Jaja, bifogar en länk. Gävle är nog enligt mina iakttagelser ett bra val om du inte vill jobba ihjäl dig.
http://utbdb.hig.se/webkat/distans.php |
Skaffa ett jobb, sluta dröna och låt nån som behöver lägenheten få den.
|
Citat:
Kimo - är inte du ganska på när det gäller rättvisa, solidaritet och sånt tjafs? Kanske bara nåt jag fått för mig.. |
Jag gör en bump av den här tråden:
Okej, läget är såhär att jag missade första året en kurs som nu har ersatts, jag kommer läsa igen den kursen nu till våren och sen sikta på magister/master inom företagsekonomi, kursen är en måstekurs ifall man vill vidare inom företagsekonomi, vilket jag kom på för ca 2mån sen att jag vill. Så har ni tips på några mindre jobbiga distanskurser 50 eller helst 100% med början januari? Mina intressen är väl utöver träning, engelska och datorer(inte programmering). Ser gärna att det bara är inlämningsuppgifter men tenta ska nog gå det med. |
Citat:
|
Citat:
|
Slappa distanskurser? Ska du göra en bourgare förbannad på en måndag?
/ jrtrd från stevebc:s konto |
Citat:
Några av kurserna jag tycker verkar passa mig som jag hittat just nu: H0025N Historia A, Från bonde- till tjänstesamhälle: Svensk social och ekonomisk historia, 7.5 Högskolepoäng Business Intelligence Hälsopsykologi Kod: FV8690 Informatik GR (A), Projektledning, 7,5 hp Tjänstekvalitet, nätbaserad, 7.5 HP Medicinsk fysik Någon som läst någon av dom och kan komma med kommentar? Just nu lutar det väl åt Business Intelligence eller Hälsopsykologi. |
Läste Krigsföring under Andra världskriget ifrån ett underifrån perspektiv. 15 hp kanske lade ner 8h eller något. Då gjorde jag iofs den "lilla uppgiften" som man bara kunde få lägsta G-betyget (E tror jag det var), men verkar ju inte spela någon roll här.
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:29. |